شناسهٔ خبر: 71755 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مرکز تعمیرات لکوموتیو قم با حضور مدیرعامل راه‌آهن افتتاح شد

مراسم مرکز تعمیرات لکوموتیو گار مانوری قم با حضور مدیرعامل راه‌آهن در چهارمین روز هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در چهارمین روز هفته دولت با حضور «سعید رسولی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، مرکز تعمیرات لکوموتیو گارمانوری در اداره کل راه آهن قم به بهره برداری رسید. 

در مراسم افتتاح این مرکز تعمیراتی «بهرام سرمست» استاندار قم، معاونین شرکت راه آهن و تعدادی از مسئولان این استان حضور داشتند و برای راه اندازی این مرکز، شرکت راه آهن بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

ایستگاه گارمانوری قم به علت قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی ریلی کشور دارای موقعیت جغرافیایی ویژه ای است و راه اندازی این مرکز توسط مدیرعامل شرکت راه آهن، در ۳۶۰۰ مترمربع گامی بزرگ در تسهیل تردد لکوموتیوهای باری و مسافری در خطوط ریلی کشور خواهد بود.

افزایش بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود لکوموتیوها در شرکت راه آهن، افزایش جابجایی حجم بار در خطوط ریلی، افزایش سرعت بازرگانی، جذب نیروی متخصص و ایجاد اشتغال در استان قم، کاهش آلودگی های صوتی و کاهش مصرف سوخت از مهمترین مزیت های راه اندازی این مرکز در استان قم است.

همچنین امروز پروژه اتصال گمرک قم به ایستگاه راه آهن گارمانوری استان قم نیز توسط مدیرعامل راه‌آهن به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این پروژه در انتقال هر تن کیلومتر بار از جاده به روی ریل سالیانه ۸۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.

این طرح با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و با اتصال آن به شبکه ریلی کشور، سالیانه جابجایی و ترخیص ۲۰ هزار دستگاه کانتینر در خطوط ریلی کشور تسهیل می‌شود.

افزایش سرمایه گذاری ها در استان قم، کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و ارتقاء ایمنی در راه های استان قم از مهمترین مزیت های راه اندازی این پروژه در ایستگاه راه‌آهن گارمانوری در این استان است.