شناسهٔ خبر: 71759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به دستور رييس جمهور و همزمان با ۵ استان در استان اصفهان انجام شد؛

آغاز عمليات اجرايی طرح اقدام ملی و رونق توليد مسكن در استان اصفهان

افتتاح در اصفهان به دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحاني رييس جمهور ايران اسلامي در برنامه زنده ویدئو کنفرانس، عمليات ساخت ۱۹۰۹۲ واحد مسكوني در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان اصفهان، همزمان با ۵ استان كشور امروز دستور آغاز عمليات اجرايي جهت ساخت ۱۹ هزار و ۹۲ واحد مسكوني در قالب طرح اقدام ملي در استان اصفهان توسط دكتر حسن روحاني صادر شد.

در اين برنامه كه به صورت ويدئو كنفرانس به صورت زنده و در محل پروژه ۵۰ هكتاري شهرستان تيران و كرون و با حضور عباس رضايي استاندار اصفهان، حميدرضا اميرخاني مديركل راه وشهرسازي استان و جمعي از مديران و مردم اين شهرستان انجام شد در ابتدا مديركل راه وشهرسازي با اعلام خيرمقدم و تبريك فرا رسيدن هفته دولت در ادامه گزارشي از طرح اقدام ملي ساخت مسكن در استان ارائه نمود و گفت: مقوله مسكن در اقتصاد جامعه بسيار حائز اهميت است و بيش از ۱۰۰ شغل به صورت مستقيم و غير مستقيم به آن وابسته است.

وي بيان داشت: آنچه كه در استان اصفهان پيش‌بيني شده احداث ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد است كه ۵۰۰۰ واحد در سطح استان ، ۲۱۰۰۰ واحد در شهر بهارستان، ۱۸۰۰۰ واحد در فولاد شهر و ۳۵۰۰ واحد در مجلسي احداث خواهد شد.

اميرخاني خاطر نشان ساخت: امروز به دستور رياست محترم جمهوري ۱۹ هزار و ۹۲ واحد در استان در فاز اول كليد خواهد خورد و مابقي هم در فاز دوم كه سه ماهه سوم ابلاغ مي شود آغاز خواهد شد.

عباس رضايي استاندار اصفهان با حضور در اين برنامه از همدلي ، هماهنگي و يكپارچگي دستگاهها و نهادهاي دولتي قدرداني نمود و گفت: اين همدلي و يكپارچگي به كوري چشم دشمنان نظام بين دولت و ملت همواره وجود دارد و اين هماهنگي ها در جهت اجراي فرمان مقام معظم رهبري مو به مو توسط دولت و دولتمردان اجرايي مي شود .

استاندار اصفهان با توجه به وجود مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم گفت: كسي اين مشكلات را منكر نمي شود اما دولت با تمامي توان خود و با برنامه ها و سياست هاي تدوين شده در صدد رفع اين مشكلات است و بحمداله اين مسائل در حال مرتفع شدن است.

رضايي افزود: امروز شروع عمليات اجرايي طرح اقدام ملي مسكن در ۵ استان به دستور رياست جمهوري آغاز شد كه عمليات اجرايي ۱۰۰۰ واحد در شاهين شهر و ۲۰۰ واحد در ۵۰ هكتاري شهرستان تيران و كرون انجام خواهد شد و انتظار است تا اين تعداد واحدها كه در سطح استان به بيش از ۱۹۰۰۰ واحد هست تا پايان دولت دوازدهم به مردم تحويل شود.

حسن روحاني رييس جمهوري ايران اسلامي در اين برنامه كه به صورت ويدئو كنفرانس با اصفهان انجام شد گفت: اصفهان براي ما جام جهان نماي ايران در ذوق، تمدن و هنر است و امروز زيبايي هاي هنر ايراني در اصفهان متجلي است.

از اينكه زاينده رود طبق وعده هاي ايام انتخاباتي و با تفضل خداوند و با بارش هاي الهي جاري است بسيار خوشحالم و اميدوارم تا در سالهاي آتي هم همين رحمت را خداوند از ما دريغ نكند و مردم اصفهان شاهد زيبايي هاي جريان آب در زاينده رود باشند.

رييس جمهور با ابراز خوشنودي از انجام طرح اقدام ملي در شهر و زادگاه آيت اله مظاهري بيان داشت: بسيار خوشحالم كه بخشي از اين طرح متعلق به شهري است كه ایشان دوران كودكي خود را در آن گذرانده اند و از عالمان و متقيان بنام دوران ما هستند.

روحاني دستور خود را اينگونه صادر كرد: بنام خداوند بزرگ و با توسل به روح بلند پيامبر اعظم عمليات اجرايي ۱۹۰۹۲ واحد طرح اقدام ملي توليد مسكن را در استان اصفهان آغاز فرماييد . علي بركت الله