شناسهٔ خبر: 71760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور

آغاز مراسم كلنگ زني پروژه تامين زمين برای ۱۲۲۵۰ واحد مسكونی در خراسان جنوبی

افتتاح در بیرجند از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور در سراسرکشور مراسم كلنگ زني پروژه تامين زمين به ظرفيت توليد ۱۲۲۵۰ واحد مسكوني در خراسان جنوبي آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان خراسان جنوبي، این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در سراسرکشور آغاز شد که در قالب آن، قرار است ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در ۳۱ استان کشور تا پایان دولت دوازدهم احداث شود.

طرح ملی تولید و عرضه مسکن با مشارکت دولت، انبوه سازان و نظام بانکی از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اجرا می شودوسهم خراسان جنوبی در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، ساخت ۱۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی است.

استاندار خراسان جنوبی دراين مراسم افتتاح گفت: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی ۵۰۰ هکتار زمین در استان با دستور رئیس جمهور اختصاص یافته است.

معتمدیان آورده دولت را در این طرح حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این طرح از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و آستان قدس رضوی نیز استفاده می شود.

وی تراکم این واحدها را ۲ تا ۵ طبقه اعلام کرد و گفت: اقشار مختلف با سلایق و توانایی مالی متفاوت می توانند در اجرای آن سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر توجه ویژه‌ دولت به تامین زیرساخت ها برای رفاه شهروندان در اجرای  طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت: ۲۰ درصد اراضی به احداث واحد مسکونی اختصاص یافته  و مابقی برای ایجاد فضاهای عمومی از جمله فضای سبز، اماکن آموزشی، درمانی، ورزشی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

وي اشاره ای هم به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی ویژه محرومان کرد و گفت: این واحدها با مشارکت و حمایت سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده که با استقبال روستائیان، به سرعت در حال پیشرفت است.

وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته، خراسان‌جنوبی تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی نیاز دارد.