شناسهٔ خبر: 71801 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواشناسی:

بیش از ۱۰۰۰ پست‌ سازمان هواشناسی خالی است/ تنها مجوز جذب ۱۲۷ نفر را داریم

سحر تاجبخش مسلمان سحر تاجبخش‌مسلمان با اشاره به اینکه این سازمان در مجموع بیش از سه هزار پست سازمانی دارد، گفت: ۱۸۰۰ پست سازمان هواشناسی پر و سایر پست‌ها خالی و بلاتصدی است و به‌رغم رایزنی‌های فراوان، تنها مجوز جذب ۱۲۷ نفر را کسب کرده‌ایم.

سحر تاجبخش‌مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه متاسفانه پست‌های بلاتصدی زیادی در سازمان هواشناسی وجود دارد، دو وظیفه عمده این سازمان را دیدبانی و پیش‌بینی خواند و گفت: تنها در پست دیدبانی سازمان ۸۰۰ پست بلاتصدی در کشور داریم؛ یعنی از حدود بیش از سه هزار پست این سازمان، حدود هزار و ۸۰۰ پست ما پر و باقی خالی است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم نیروهای هواشناسی در دو حوزه دیدبانی و پایش فعالیت می‌کنند، گفت: با رایزنی‌های زیادی که انجام داده‌ایم و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی توانسته‌ایم تنها مجوز جذب ۱۲۷ نیروی جدید را از سازمان برنامه و بودجه بگیریم؛ البته این تعداد از هیچ بهتر است اما نیاز ما را تا سال ۱۴۰۰ تامین نمی‌کند چون تا آن هنگام بخشی از نیروهای این سازمان به مرز بازنشستگی می‌رسند و ما با جذب این ۱۲۷ نفر تنها قادر به حفظ وضع موجود هستیم و اتفاق خاصی برای سازمان نخواهد افتاد.

تاجبخش‌مسلمان خاطرنشان کرد: البته با این مجوز می‌تواینم در سایر حوزه‌های مورد نیاز نیز نیرو جذب کنیم ولی چون وضعیت پست دیدبانی از نظر نیروی انسانی چندان مطلوب نیست عمده این مجوز را به تامین نیرو در این پست اختصاص داده‌ایم.

وی در خصوص سیر زمانی جذب این نیروها گفت: این روند اندکی زمان‌بر است و در استان‌ها، ادارات کل راه و شهرسازی باید به دنبال انجام کارهای اداری مربوط به جذب این نیروها باشند و خود با سازمان مدیریت رایزنی‌های لازم را انجام دهند؛ آزمون استخدام این تعداد نیز از طریق سازمان سنجش و مصاحبه با پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت نیز در سازمان هواشناسی انجام می‌شود. 

رییس سازمان هواشناسی برای اشاره به وضعیت نامطلوب نیروی انسانی این سازمان به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: برای مثال در این استان پهناور تنها یک نفر نیروی فنی داریم که باید به امور فنی ایستگاه‌های سطح استان نظارت داشته باشد و با توجه به اینکه این یک نفر نیز خانم است، فعالیت در این استان پهناور و مرزی به تنهایی برای وی دشواری‌هایی دارد. بنابراین تصمیم داریم که یک نفر نیروی فنی در این استان جذب کنیم.