شناسهٔ خبر: 71805 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

دریای خزر در سه روز آینده مواج می‌شود/ باد شدید و گردوخا ک در نوار شرقی کشور تداوم می‌یابد

دریای خزر- طوفان- موج- تلاطم امین‌حسین نقشینه با اشاره به تداوم وزش باد شدید و احتمال گردوخاک در نوار شرقی کشور از مواج شدن دریای خزر در سه روز آینده خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده برای سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شرق سواحل و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در غرب آن می باشد.

وی افزود: روز چهارشنبه در غرب اصفهان، بخش‌هایی از چهارمحال وبختیاری و لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز پنج‌شنبه برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان رضوی، پاره‌ای از مناطق خراسان شمالی و در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه برای پاره‌ای از مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. 

نقشینه خاطرنشان کرد: در ساعات بعدازظهر سه روز آینده برای ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان افزایش ابر، بارش پراکنده با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. طی سه روز آینده برای شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید با احتمال گردوخاک رخ خواهد داد و دریای خزر نیز در این مدت مواج پیش‌بینی می‌شود.