شناسهٔ خبر: 71822 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور:

شبکه حمل‌ونقل و لجستیک کشور هوشمندسازی می‌شود/ بررسی امکان صدور الکترونیکی مستندات حمل‌ونقل کالا و مسافر بر بستر «بلاک‌چین»

شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از قرار گرفتن «طرح نحوه صدور مستندات حمل و نقل کالا و مسافر به صورت الکترونیکی» در دستور کار شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور خبر داد و گفت: این طرح یکی از اقدامات اولیه و اساسی در راستای هوشمندسازی شبکه حمل‌و‌نقل و لجستیک است که در شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور ارائه ‌می‌شود.

شهرام آدم نژاد در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از قرار گرفتن طرح نحوه صدور مستندات حمل و نقل کالا و مسافر به صورت الکترونیکی در دستور کار شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور خبر داد.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور تاکید کرد: اجرایی‌سازی این طرح یکی از اقدامات اولیه و اساسی در راستای هوشمندسازی شبکه حمل‌و‌نقل و لجستیک است.

وی با اشاره به پیاده‌سازی آن در تمام شقوق حمل‌و‌نقل گفت: این اقدام زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری اقتصاد حمل‌و‌نقل برای تمامی ذی‌نفعان آن است.

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: امکان سنجی پیاده‌سازی این طرح بر بستر زنجیره بلوکی (بلاک چین) و بهره‌گیری از فناوری‌های نوظهور در کارگروه مربوطه شورایعالی هماهنگی ترابری کشور نیز شروع شده است.