شناسهٔ خبر: 71827 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خدمات‌رسانی راهداران شهرستان کوثر به روستاییان

بلدوزر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کوثر گفت: در پنج ماهه گذشته راهداران پرتلاش شهرستان کوثر راه شنی و خاکی ۴۵ روستا به طول ۱۷۳ کیلومتر را رگلاژ و تسطیح کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، مهدی آزاد در بازدید از راه های روستایی کوثر گفت: راهداری این شهرستان با بکارگیری شبانه روزی ماشین الات راه ۴ روستا را که بعلت وقوع سیلاب مسدود شده بود بازگشایی و موجب جلب رضایت اهالی شدند.

وی در جهت افزایش ایمنی محورها از لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان  با بکارگیری ۴۵۰ تن آسفالت سرد و گرم در ۵ ماهه امسال خبر داد و افزود:در محورهای اردبیل -سرچم وگیوی راهداران سنگ های سست از ترانشه را لق گیری کرده و حدود ۸ هزار متر مکعب سبک سازی و ریزش برداری ترانشه انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاد ه ای شهرستان کوثر با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه خط قرمز راهداری است تصریح کرد:راهداران شهرستان کوثر در مدت یاد شده از ۵۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجار جلوگیری کرده و با دستور قضایی ۱۳ مورد قلع وقمع انجام داده اند.

وی جهت دید بهتر رانندگان در جاده شستشوی ۹ هزار و ۵۰۰ عدد علائم راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر را یادآور شد و افزود:باهدف کنترل و هدایت ترافیک نیز ۶۴۶ عدد بازتاب چشم گربه ای نصب شده است.

وی نصب ۵۹۰ عدد علائم و تابلوی هشداری ،۷۴ شاخه گاردریل ، ۱۰ عدد تابلوی راهنمایی ورانندگی و ایجاد دوعدد سرعت کاه را از اقدامات مهم راهداری شهرستان کوثر در ۵ ماهه امسال برشمرد وافزود:در مدت یاد شده ۳۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر خط کشی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر با بیان اینکه راهداری کوثر مسئولیت نگهداری ۵۲۰ کیلومتر از راه های ارتباطی رابرعهده دارد گفت:از این مقدار ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی وفرعی، ۲۰۰ کیلومتر راه اسفالته روستایی و ۱۳۰ کیلومتر راه شنی و خاکی می باشد که راهداران پرتلاش این شهرستان در قالب گشت های تلفیقی  با حضور مستمر در جاده ها در حال حفاظت از حریم راه و خدمات رسانی به مردم هستند.