شناسهٔ خبر: 71828 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور توسعه شهری صورت گرفت؛

جلسه مشترک مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با شهردار رشت

جلسه رشت به منظور تعامل و هماهنگی درتوسعه زیر ساخت‌های شهری، جلسه مشترک مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با شهردار رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان گیلان, در این نشست ماکان پدرام برلزوم تخصص شهرسازی و کاربرد آن در سازمان های مرتبط را بسیار با اهمیت خواند وافزود: توجه به نیروهای متبحر شهرسازی و استفاده از تجارب و تخصص انها و توجه به طراحی شبکه معابر و طراحی مناسب آنها جهت کاهش مشکلات درون شهری همانند ترافیک و آلودگی هوا ،بهره مندی از نیروهای متبحر شهرسازی در نظارت عالیه طرح های شهرسازی و عدم استفاده از تخصص های غیر مرتبط با شهرسازی، در طراحی پهنه شهری مطلوب بسیار حایز اهمیت است که امیدوارم دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه شهری با هماهنگی بیشترعمل نمایند تاساختار شهری براساس ضوابط طراحی شود.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان افزود: درجانمايي صحيح شهركهاي مسكوني وصنعتي، تأمين زيرساختها و كليه موارد اجتماعي و اقتصادي و....  باید مورد توجه قرار ‌گيرد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به تراکم جمعیتی ووجود ترافیک در مرکز شهر خواستار طرح های توسعه شهری شهر رشت شدوگفت: باید طراحی شهری به گونه ای اجرا گردد که از مرکزی بودن خارج گردد وهمه امکانات در همه جای شهر توزیع شود .

وی ترافیک را یکی ازمشکلات جدی کلان شهررشت نام بردکه با کوچکترین گره معضلات بزرگ برای مردم ایجاد می‌شود.

در این نشست شهردار رشت نیز با تاکید بر اهمیت بهبود محیط شهری و ایجاد زیر ساخت های آن و نقشی که اداره کل راه و شهرسازی استان در کمک به اجرای طرح های تفضیلی شهرها دارد خواستار مساعدت وهمکاری راه شهرسازی درجهت کمک به رفع مشکلات شهروندان شد.

وی گفت: نقاط مشترک زیادی بین شهرداری وراه و شهرسازی استان وجود داردکه می توان با تعامل وهماهنگی بیشتر در پیاده سازی قوانین واجرای طرح های شهرسازی، هماهنگي در شهر برقرار نمود.