شناسهٔ خبر: 71862 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی

۴ پروژه فرودگاهی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افتتاح شد

فرودگاه امام خمینی با حضور معاون امور حقوقی و پارلمانی وزیر راه و شهرسازی ۴ پروژه فرودگاهی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صبح امروز و در ششمین روز از هفته دولت، با حضور مهران کفاش معاون امور حقوقی و پارلمانی وزیر راه و شهرسازی و علی رستمی مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) چهار پروژه فرودگاهی در این مجموعه به افتتاح رسید.
مرکز کنترل عملیات فرودگاهی یا AOCCاولین پروژه ای بود که در این مجموعه افتتاح شد.
این مرکز بخش مهمی در فرودگاه های مدرن دنیاست که به عنوان مغز متفکر و سیستم راهبری و نظارتی عالی فرودگاه شناخته می شود و یک نقطه عطف در ارتقای خدمات فرودگاه محسوب می شود.
AOCC وظیفه ساماندهی، سرعت بخشی به حل مشکلات عملیاتی در قسمت‌های مختلف و ارتقاء سطح خدمات در بخش های ایر ساید، ترمینال و لند ساید فرودگاه را برعهده دارد.
این مرکز با استفاده از نیروهای متخصص نظارت عالیه بخش ‌های مختلف فعال در فرودگاه همچون عملیات ایرساید، ایمنی، نجات، عملیات هوانوردی، سیستم حمل بار، مدیریت منابعRMS، عملیات ترمینال و نهادهای امنیتی را انجام می‌دهند.
بهینه سازی استفاده از منابع فرودگاه، افزایش ظرفیت ها به خصوص در زمان پیک پروازها، بهینه سازی فرایند زمان انجام خدمات، افزایش انضباط و به وقت شدن خدمات، کاهش تأخیرات ایستایی در فرودگاه، افزایش کیفیت و قابلیت خدمات، توسعه فرآیند تصمیم سازی بر اساس اطلاعات دقیق و به هنگام، کاهش رخدادها و حوادث، افزایش شفافیت و پایش بهتر سطح ارائه خدمات بر اساس قرارداد ها و توافق‌ها از جمله وظایف مرکز کنترل عملیات فرودگاهی است.
سامانه جامع اداره عملیات ایمنی زمینی که با هزینه ۱۸۰ میلیون تومان تهیه شده است، از دیگر پروژه هایی بود که امروز افتتاح رسید.
این سامانه در سه بخش مدیریت اپرون، واحد ایمنی ساختمان و آتش نشانی هواپیما تهیه شده است و هوشمندسازی خودرو هایی که در ایرساید فرودگاه حرکت می کند بخشی از این سامانه به شمار می رود.
کنترل برخط تردد خودروها در ایرساید که منجر به کاهش تصادف خواهد شد، سرعت بخشیدن و سهولت در کنترل و سرویس تجهیزات و سامانه‌های اطفاء حریق و خودروهای آتش‌نشانی که منجر به افزایش ایمنی در سطح شهر فرودگاهی می شود از جمله مزایای بهره‌برداری از این سامانه است.
یکی دیگه پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسید جاده اختصاصی سوخت‌رسانی در ایرساید است که مرکز سوخت رسانی فرودگاه را مستقیماً به ایرساید متصل می کند.
این مسیر که در ۷۵۴ متر و در دو باند رفت و برگشت احداث شده ۹۰۰ میلیون تومان ارزش دارد.
همچنین امروز شیب راهه شرقی ترمینال مسافربری شماره یک با ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به افتتاح رسید.
کارکرد این شیب راه برقی جلوگیری از تجمع مسافر برای استفاده از آسانسور و سرعت بخشیدن به انتقال مسافر و مستقل به پارکینگ است.
گفتنی است در این مراسم به صورت نمادین گواهینامه الکترونیک رانندگی در ایرساید فرودگاه به کفاش و رستمی اهدا شد.