شناسهٔ خبر: 71873 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در جریان بازدید معاونان سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای اتخاذ شد:

ساماندهی و سکوبندی پایانه بزرگ برکت برای استقبال از زائران اربعین حسینی

اربعین محوطه پایانه بزرگ برکت واقع در مرز مهران با هدف آمادگی لازم جهت استقبال از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی بهسازی،ساماندهی و سکوبندی می شود‌‌.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، مهران قربانی معاون حمل‌و‌نقل و خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی این سازمان از بهسازی و سکوبندی محوطه پایانه برکت واقع در مرز مهران که با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در دست اجراست و شامل ورودی و خروجی مجزا، جدول کشی ،خاکریزی ،احداث کانال،زهکشی و جمع آوری آب های سطحی،بتن ریزی واحداث سایبان می باشد، بازدید کردند‌.

بر اساس این گزارش معاون حمل‌و‌نقل و معاون برنامه‌ریزی سازمان همچنین از پایانه مرزی مهران و محورهای اربعین بازدید کردند و برنامه‌های اجرایی جهت تسریع در تکمیل زیرساخت‌های راه و برنامه ریزی لازم جهت استفاده از سه پایانه پسکرانه کرمانشاه ، همدان و اندیمشک به عنوان پشتیبان پایانه مرزی مهران در این بازدید ابلاغ شد.

 این گزارش حاکی است معاونان سازمان همچنین از پروژه راهسازی ضلع شرقی پایانه برکت به طول سه کیلومتر و ضلع غربی آن به طول ۵/۱ کیلومتر که منشعب از زیرگذر درحال دست ساخت است، بازدید کردند‌.

 دلخواه مدیر‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام در این بازدید اظهار داشت: با توجه به این که در سنوات گذشته تردد اتوبوس‌ها به داخل پایانه برکت به واسطه عدم مجزا بودن باند رفع و برگشت دچار مشکلاتی از نظر پیاده و سوار کردن مسافر شده و تردد اتوبوس ها با مشکل مواجه بود، لذا تفکیک راه ورود و خروج به پایانه برکت در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی افزود: این عملیات اجرایی شامل خاکبرداری،بهسازی،شن ریزی،احداث شش مورد پل در شش مقطع و در نهایت اجرای بیس و آسفالت است که هم اکنون در دست اقدام می باشد. شایان ذکر است پروژه های یاد شده تا قبل از اربعین حسینی و سفر عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به عتبات عالیات به بهره برداری خواهد رسید‌.