شناسهٔ خبر: 71883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان خبر داد

تامین اعتبار پروژه‌های شاخص حمل و نقلی خوزستان از سوی سازمان برنامه و بودجه

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: برای ارتقاء سطح کیفی حمل و نقل استان نیازمند اختصاص اعتبار هستیم که معاون رییس جمهور تامین این مبالغ را تقبل کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی  استان خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت جاده ای استان پر خطر است و امیدوارم با لطف و محبتی که معاون رییس جمهور داشت، بتوانیم شبکه جاده‌ای استان را بهبود ببخشیم و اصلاح کنیم.

وی افزود: در خصوص وضعیت حمل و نقل هوایی نیز به دنبال سرمایه‌گذاری‌هایی هستیم که با تجهیز فرودگاه، امکان پرواز هواپیماها در شرایط جوی نامناسب را هم فراهم کرده ایم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در بحث سیل نیز دولت چه در زمینه مسکن، چه در ایجاد زیرساخت‌ها و چه در خسارت‌های کشاورزی، اهتمام داشته است که سپاسگزاریم. در سفر معاون رییس جمهور به مسجدسلیمان نیز با اهتمامی که صورت گرفت، اولا کلنگ احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مسجدسلیمان به زمین زده شد. همچنین همان تسهیلات و تمهیدات دولت و سازمان برنامه و بودجه که برای سیل در نظر گرفته شد، برای زلزله مسجدسلیمان نیز در نظر گرفتند.

وی بیان کرد: یکی از شهرهایی که بیشترین بافت فرسوده را دارد و بسیار نیز آسیب‌پذیر و ممکن است با زلزله‌های مختصر مشکلات جدی برای آن ایجاد شود، مسجدسلیمان است که باز هم دولت پیش بینی برای بافت‌های فرسوده این شهرستان داشته است و آقای نوبخت موافقت کرد که ۱۰ هزار واحد مسکونی، نوسازی و بازسازی شود.

شریعتی عنوان کرد: بیش از ۲۰ سال است که در خصوص جا به جایی مناطق فرسوده مسجدسلیمان صحبت می‌شد ولی باتوجه به حجم کار هیچ دولتی جرات نزدیک شدن به این موضوع را نداشت ولی این دولت با توجه و عنایت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با وجود تنگناهای دولت، شرایط کار را فراهم کرد.

وی گفت: همچنین طبق صحبت وزارت راه و شهرسازی، جاده اهواز به ایذه به ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد که امسال ۲۰ میلیارد تومان آن پیش‌بینی شده است و معاون رییس جمهور دستور داد که ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده نیز طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ تامین شود تا در پایان سال ۹۹ بزرگراه اهواز به ایذه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین بزرگراه رامهرمز به بهبهان از سمت اهواز به شیراز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد که آقای نوبخت دستور داد که اعتبار آن طی امسال و سال آینده تامین شود و پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: امسال برای مسیر سوسنگرد به چذابه از محل اعتبارات اربعین، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که بازهم ۳۰ میلیارد تومان کسر داشتیم که آقای نوبخت تقبل کرد که این مبلغ امسال و در سریع‌ترین زمان ممکن تامین شود تا این بزرگراه برای اربعین به بهره برداری برسد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: فرودگاه مسجدسلیمان نیز به ۲۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی نیاز دارد که معاون رییس جمهور این اعتبار را هم تقبل کردند.