شناسهٔ خبر: 71913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه وشهرسازي استان ايلام در جلسه شوراي اداري استان:

کارهای بزرگی در حوزه راهسازی در استان ایلام در دست اقدام است/ رکورد حفر تونل در استان ایلام در سال گذشته شکسته شد

امیری مديركل راه وشهرسازي استان ايلام در جلسه شوراي اداري استان گفت: در حوزه راهسازی کارهای بزرگی در استان انجام شده و رکورد حفر تونل در استان ایلام در طی سال گذشته شکسته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان ايلام , علی اصغر کاظمی در جلسه شوراي اداري استان با حضور اميري معاون پارلماني رئيس جمهور با ارائه گزارشي در حوزه راه و شهرسازي استان گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۴۴ کیلومتر بزرگراه به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان و ۲۵ کیلومتر راه اصلی به ارزش ۶۵ میلیارد تومان، ۱۰ کیلومتر راه فرعی به ارزش ۱۸میلیارد تومان، ۱۱۰ کیلومتر احداث و بهسازی راههای روستایی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

حفر تونل ۳۰۰۰متری

وی ادامه داد: همچنین بیش از سه هزار متر حفاری تونل که در نوع خود در کشور رکورد محسوب می شود، به ارزش ۱۰۰میلیارد تومان و ۱۴۰ قرارداد به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان منعقد شده، بیش از ۷هزار و ۵۰۰ متر انواع ساختمان های دولتی به ارزش ۲۵ میلیارد تومان، ۹۰۰ واحد مسکن مهر به ارزش ۶۵ میلیارد تومان ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به اقدامات صورت گرفته در سیل اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: قبل از وقوع سیل فروردین ماه امسال، با تشکیل جلسات شورای هماهنگی راه و شهر سازی استان، شامل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل، فرودگاه، پلیس راه، بنیاد مسکن، بانک مسکن، هواشناسی، اقدامات پیشگیرانه خوبی داشتیم و نسبت به استقرار ماشین الات پیمانکاران حوزه راه وشهرسازی و راهداری در محل هایی که احتمال بروز حادثه و آسیب بود، اقدام نمودیم و همگی برای کمک و امداد رسانی در آماده باش کامل بودند.

مهندس کاظمی افزود: بیش از ۳ هزار کیلومتر از راههای استان در سیل اخیر دچار خسارت شده و هزارو ۳۵۰ دستگاه پل آسیب جدی به آنها وارد شده است.

وی اظهار داشت:عمده خسارت ۳ دستگاه پل بزرگ که بزرگترین آنها پل گاومیشان و پل وحدت آباد و پل میدان خلف بر روی رودخانه سیمره بوده و بلافاصله بعد از سیل، نسبت به احداث پل های موقت یادشده در کمترین زمان ممکن اقدام نمودیم. وی میزان خسارات وارده به شبکه راههای استان در سیل اخیر را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود که در نهایت در هیأت دولت ۳۱۶میلیارد تومان برآورد خسارت برای استان ایلام در سال ۹۸ و ۹۹تایید که برای امسال ۱۳۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

تلاش راه و شهرسازی استان ایلام برای دسترسی به ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار سال۹۸

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود مبلغ ۳۱۶ میلیارد تومان که برای سال۹۸و۹۹ تایید شده به ۵۰۰میلیارد افزایش پیدا کند، تصریح کرد: تلاش می شود که ۱۳۰میلیارد تومان که برای سال ۹۸ تأئید شده به ۲۵۰میلیارد تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: پل گاومیشان که پل اصلی و تنها راه ارتباطی ما با استان لرستان از سمت جنوب شرق است، هم اکنون تخریب شده و در حاضر به صورت موقت از پل خرپایی استفاده می شود که برای احداث پل اصلی، ۱۵۰میلیارد تومان فقط برای این پل لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در بخش ساختمانی بیش از ۲۷ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی استان در اثر سیل اخیر دچار خسارت شده اند که نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم که این مهم، محقق شوند.

وی حفر سه هزار متر تونل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام را یک رکورد ملی دانست و گفت: ارتقای شبکه‌های راه استان ایلام در دستور کار است که ۷۰ درصد مطالعات آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اتصال ایلام به شبکه ریلی و شبکه آزاد راهی کشور که آرزویی دست نیافتنی برای مردم این استان بود، با پیگیری های به عمل آمده، محقق شده که در این راستا قطعه اول راه آهن ایلام از سمت اسلام آباد غرب طی ماه جاری عملیات اجرایی آن در طول ۱۷٫۵ کیلومتر آغاز خواهد شد و فاز اول آزاد راه کربلا از کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در حال اجرا می باشد که ان شاء الله فاز دوم آن از حمیل به سمت ایلام و از آنجا به مرز مهران و کربلا در دستور کار جدی ما قرار دارد.

 همچنین آزاد راه نجف اشرف از پل زال به مورموری و دهلران و مرز چیلات و از آنجا به نجف اشرف به عنوان آزاد راه حرم تا حرم (مشهد-  نجف) با مشارکت ۴۰ درصدی ۴ بانک ملی، ملت، سپه و پارسیان و مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۳۰ درصدی بخش خصوصی در شرف نهایی شدن و اجرایی شدن است که انجام این کارها، تحول عظیمی در راستای توسعه همه جانبه استان ایلام ایجاد خواهد کرد و منشا خیر و برکت برای کل کشور خواهد شد.

در پايان جلسه اميري به همراه معاون امور عمراني استانداري ايلام ، مديركل راه و شهرسازي استان، نماينده استان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران و مسئولين استان از پروژه هاي راه سازي محور ايلام- مهران بازديد كردند.