شناسهٔ خبر: 71915 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران:

ضرورت حذف موانع برای رونق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کوچک/ صاحبان کالا به دنبال افزایش و تسریع خدمات در بنادر هستند

بندر شهید رجایی عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش خدمات رسانی و تسریع در انجام آن و از سوی حذف پیچیدگی ها و موانع، مهم ترین فاکتورهای ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در بنادر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد حسینی فر درباره سرمایه گذاری در بنادر کوچک با اشاره به الگوبرداری این بنادر از بنادر بزرگ جهت تسهیل در فعالیت ها، اظهار داشت:‌همانگونه که تسهیل در فعالیت بنادر اصلی و بزرگ کشور در حال پیگیری است، می توان از این الگو برای توسعه بنادر کوچک استفاده کرد.

وی با اشاره به محدود شدن تعرفه ها و واردات کالا در شرایط فعلی، گفت:  در این شرایط می توان انگیزه ای ایجاد کرد تا در صورت واردات کالا به صورت نیمه مونتاژ، امکان تولید نهایی آنها در بنادر و جود داشته باشد، این امر می تواند به فعال سازی بنادر کمک قابل توجهی کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران «ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران و بخش خصوصی در بنادر کوچک » را حایز اهمیت دانست و گفت: افزایش خدمات رسانی و تسریع در انجام آن و  البته حذف پیچیدگی ها و موانع مهم ترین فاکتورها برای جذب سرمایه گذار در بنادر است.

وی اظهار داشت: هزینه و زمان از فاکتورهای اصلی برای صاحبان کالا و سرمایه است به همین دلیل ضرورت دارد برای حرکت به این سمت تمام شقوق حمل و نقل همکاری کنند و تسهیلات ویژه ارایه دهند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،‌عضو اتاق بازرگانی ایران درباره ایجاد خطوط ریلی برای بنادر کوچک، تصریح کرد:  حمل و نقل ریلی در شرایط کنونی برای بنادر کوچک نمی تواند پاسخگوی نیاز صاحبان کالا و سرمایه باشد.