شناسهٔ خبر: 71932 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون بهره برداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

گذر از مدیریت سنتی به مدیریت مدرن فرودگاهی با افتتاح مرکز AOCC

حسن خوشخو معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از افتتاح مرکز کنترل عملیات فرودگاهی به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ این مجموعه یاد کرد و گفت: با افتتاح مرکز AOCC گذر از مدیریت سنتی به مدیریت مدرن فرودگاهی اتفاق می افتد.

حسن خوشخو، معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح مرکز کنترل عملیات فرودگاهی یا AOCC در این مجموعه گفت: این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ فرودگاه حضرت امام محسوب شده و امروز فارغ از افتتاح فیزیکی مرکز، یک تغییر رویکرد در مدیریت فرودگاه اتفاق افتاده است.

وی افزود: با افتتاح این مرکز، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از یک روش سنتی مدیریت فرودگاهی به یک روش مدرن گذر می‌کند. بنابراین اکنون تنها شاهد یک بهره‌برداری فیزیکی نیستیم، بلکه شاهد تغییر نگرش در مدیریت فرودگاهی  هستیم که بتوانیم در سایه الزامات و مقررات بین‌المللی به مسافران خدمات ارائه دهیم.

خوشخو با اشاره به اینکه پیش از این مدیریت فرودگاهی در این مجموعه به صورت جزیره‌ای رخ می‌داد، گفت:  اکنون مدیرت منابع فرودگاهی به صورت متمرکز خواهد بود. تمام سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در بخش عملیات هوانوردی و فرودگاهی دخیل هستند، در این مرکز نماینده دارند تا بتوانند در لحظه در مورد تخصیص  منابع فرودگاهی در اختیار ایرلاین و مسافر تصمیم گیری کنند.

وی افزود: این فرآیند در مورد پروازهای ورودی و خروجی اعمال می‌شود . آنچه من بعد شاهد خواهیم بود، مدیریت متمرکز است که از تصمیم‌گیری جزیره‌ای جلوگیری می‌کند.  ایستایی کمتر، بهبود کیفیت افزایش رضایتمندی مسافر و ارتقای سطح ایمنی از جمله مزایای راه‌اندازی AOCC خواهد بود.