شناسهٔ خبر: 71936 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی؛

بیمارستان سقز به‌زودی افتتاح می‌شود

علیزاده محمدجعفر علیزاده با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی بیمارستان سقز گفت: امسال ۲۷۲ میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان سقز پیش‌بینی شده ‌است. در سال‌های گذشته هم ۶۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و امیدواریم به‌زودی این بیمارستان بزرگ را افتتاح کنیم.

محمد جعفر علیزاده، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره بازدید از بیمارستان سقز گفت: بیمارستان ۲۳۵  تخت‌خوابی سقز تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد رسیده است و در مراحل نهایی کار است و امیدواریم به زودی افتتاح شود.

وی ادامه داد: در جریان بازدید از این بیمارستان در نشستی که با استاندار و مسئولان بهداشت استان کردستان داشتیم، تصمیم گرفته شد همزمان عملیات تجهیز این بیمارستان شروع شود.

علیزاده درخصوص مشخصات بیمارستان سقز بیان کرد: بیمارستان سقز یک بیمارستان عمومی است و در زمینی به مساحت ۳۱ هزار مترمربع و با ۱۶ هزار و پانصد متر زیربنا در ۴ طبقه در دست احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این بیمارستان دارای ۵ اتاق عمل و ۵ اتاق زایمان LDR است که بر اساس آخرین طراحی‌های سازمان بهداشت جهانی ساخته شده است. همچنین با توجه به موقعیت این شهر برای این بیمارستان ۳۰ تخت مراقبت ویژه و ۱۹ تخت دیالیز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این بیمارستان شامل بخش‌های اصلی تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان است. همچنین تغییراتی در بخش اورژانس آن داده شده است و برای اورژانس فضای ۲۰ تخت پیش‌بینی شده است. در این پروژه درمانگاه و سایر بخش‌ها برای خدمات و سرویس‌دهی به بیماران نیز در نظر گرفته شده است.  

علیزاده درخصوص بودجه اختصاص داده شده برای ساخت این بیمارستان گفت: امسال ۲۷۲ میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان سقز پیش‌بینی شده ‌است. در سال‌های گذشته هم ۶۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و امیدواریم به‌زودی این بیمارستان بزرگ را افتتاح کنیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در پایان عنوان کرد: باید توجه کرد که اگر امروز بخواهیم چنین بیمارستان بزرگی ساخته شود، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.