شناسهٔ خبر: 71945 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عملیات اجرایی فاز سوم شهرک فن‌اوری پردیس با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد

وزیر در پردیس وزیر راه و شهرسازی روز شنبه به همراه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کلنگ ساخت فاز سوم پارک فن‌اوری پردیس را بر زمین زد و در ادامه از چند طرح‌ عمرانی شهرداری شهر جدید پردیس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز شنبه، نهم شهریورماه به شهر جدید پردیس سفر کرد و در گام نخست با حضور در پارک فن‌اوری پردیس به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، کلنگ ساخت فاز سوم این پارک فن‌اوری را بر زمین زد تا عملیات اجرایی این فاز به طور رسمی آغاز شود.

اسلامی در بخشی از این مراسم، پارک فن‌اوری پردیس را از پارک‌های پیشرو در توسعه مشاغل دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی فاز سوم این پارک از امروز آغاز شد و این فاز پس از تکمیل، شرکت‌های زیادی که از جنس دانش‌بنیان هستند  رادر خود جای خواهد داد.

وی، فاز سوم پارک فن‌اوری پردیس را مربوط به بخش اول اراضی این پارک خواند و افزود: بخش دیگری نیز وجود دارد که زمین بسیار بزرگ‌تری برای آن در نظر گرفته شد و امیدواریم با تهیه طرح جامع و تعیین کردن مراحل قانونی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به همت استاندار و شورای‌عالی شهرسازی انجام خواهد شد، به‌زودی شاهد تکمیل و افتتاح این بخش باشیم. بخشی که عمدتا از جنس دانش‌بنیان است و در کنار پایتخت می‌تواند ارزش افزوده بالایی را در فرایند تبدیل علم و دانش به فن‌اوری به وجود بیاورد و امیدواریم شاهد شکل‌گیری پردیسی باشیم که به دلیل در نظر گرفتن توامان سکونت و اشتغال مملو از نشاط برای زندگی است.

توجه توامان به سکونت و فعالیت از موضوعات مهم در احداث شهرهای جدید است

اسلامی در ادامه ضمن بازدید از فعالیت‌های انجام شده در شهر جدید پردیس، تعدادی از طرح‌های عمرانی شهرداری این شهر جدید را افتتاح کرد و یکی از موضوعات مهم در احداث شهرهای جدید را توجه همزمان و توامان به سکونت و فعالیت دانست و گفت: برای ما مهم است از این نگاه که شهرهای جدید کارکرد خوابگاهی دارند خیلی سریع گذر کرده و خارج شویم و به همین دلیل توجه ویژه‌ای به تکمیل زیرساخت‌ها، احتیاجات و سرانه‌های مورد نیاز و سایر اقدامات مورد نیاز که بایستی برای پشتیبانی زندگی مردم به وجود آید، داریم.

وی افزود: تکمیل زیرساخت‌ها و سرانه‌های مورد نیاز در شهرهای جدید را به اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌کنیم و طرح‌هایی که امروز به همت شرکت عمران شهرهای جدید و شهرداری پردیس افتتاح شد نیز بیانگر وجود این تفکر و راهبرد است که سرانه‌ها تکمیل شود و مردم بتوانند از خدمات کمی و کیفی مناسب برخوردار شوند.

وی در خصوص اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال جاری در کشور گفت: وقتی می‌گوییم پروژه‌ها را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم منظورمان از لحاظ ساختمانی است و به موازات آن بر روی تاسیسات این پروژه‌ها در بخش زیربنایی و روبنایی نیز کار می‌کنیم و جدای از واحدهایی که مشکلات حقوقی و قضایی دارند که خارج از کنترل و مدیریت وزارت راه و شهرسازی هستند، اراده و اهتمام ویژه ما و همکارانمان این است که این پروژه‌ها به اتمام رسد و قابلیت واگذاری پیدا کند. خوشبختانه این اقدام صورت گرفته و ما در روزهای آینده در شهر جدید پردیس، عملیات تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر پردیس را شاهد خواهیم بود که عملیات تکمیلی آن‌ها صورت گرفته و در حال تکمیل است؛ این روند یک روند عملیاتی است و با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، امیدواریم با پیش‌فرض‌های برنامه‌‌ای ما عملیات صورت گیرد و این ساختمان‌ها به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص رکود بازار مسکن گفت: رکود و رونق در بخش مسکن متاثر از حوزه مسکن و بخش مسکن نیست؛ بلکه متأثر از شرایطی است که در اقتصاد کلان جامعه رخ می‌دهد و فرابخشی است؛ به‌ویژه اینکه ما با یک برنامه تهاجمی مواجه شدیم که موجب تغییرات نرخ ارز و روند نزولی ارزش پول ملی شد که البته خوشبختانه با تمهیداتی که اتخاذ شد، روند کاهش ارزش پول ملی کنترل و مهار شد.

وزیر راه و شهرسازی دلیل رکودی حاکم بر بازار مسکن را توقف پول‌هایی خواند که صرف خرید مسکن و زمین می‌شد و رونق کاذب و حباب ایجاد می‌کرد و افزود: امیدواریم این روند به یک نقطه تعادلی برسد تا کسانی که قادر به تامین مسکن هستند، بتوانند در شرایط آرامی که به وجود آمده است خانه مناسب خود را تامین کنند.

وی گفت: امیدواریم از طریق برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کنار تکمیل واحدهای مسکن مهر بتوانیم گام‌های خوبی برای جامعه هدف خود که عمده آنان حقوق‌بگیر و دارای درآمد ثابت هستند برداریم و این کار را عملیاتی کنیم؛ در این راستا عملیات ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی پیش از این شروع شده بود‌ و در هفته دولت نیز با حضور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد جدید را آغاز کردیم و امیدواریم این روند به یک جریان پایدار تولید مسکن برای جامعه هدف منتهی شود و امید به خانه‌دار شدن را در دل این بخش از جامعه برقرار کند.