شناسهٔ خبر: 71950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۸ میلیون تخلف عدم رعایت فاصله طولی در استان اردبیل

علی رحمتی دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل از ثبت ۸ میلیون و ۸۲۰ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی در ۵ ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی در هفتمین جلسه کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل سخن می گفت با بیان اینکه بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی در محور رفت و برگشت اردبیل آستارا با یک میلیون و ۸۱هزار تخلف ثبت شده است افزود: در مدت یاد شده بیش از ۸۳۵ هزار تردد سبقت غیرمجاز نیز در استان ثبت شده که بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز با ۷۸ هزار تردد مربوط به محور آستارا اردبیل محدوده گردنه حیران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ثبت بیش از ۳ میلیون و ۱۵۱ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در ۵ ماه گذشته توسط۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت  را یادآور شد و تصریح کرد:بیشترین سرعت غیرمجاز به ترتیب در محورهای اردبیل- مشکین شهر با ۱۸۹ هزار تردد و بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد با ۱۵۶ هزارتردد ثبت شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل هوشمندسازی جاده های استان را از اولویت های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل دانست و افزود:درحال حاضر ۶۴ سامانه تردد شماری،۴۰ دوربین نظارت تصویری،۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین درحال حرکت در محورهای استان فعال است که از این نظر جز استانهای پیشروی کشور در امر هوشمندسازی محورهاست.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل گفت: در جهت ارتقای ایمنی محورها از ابتدای سال تاکنون ۵۷۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با رنگ سرد و گرم تجدید خط کشی شده و تا پایان سال نیز حدود ۲ هزار کیلومتر دیگر نیز از جاده های استان تجدید خط کشی خواهد شد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل گفت:در جهت ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان اجرای روکش آسفالت و لکه گیری محورها،تهیه و نصب هزارو ۹۹۰ عدد تابلوهای الزامی راهها،نصب هزارو ۲۶۰ متر حفاظ در پرتگاهها و آبروها، تهیه و نصب ۶ هزارو ۸۰۰ بازتاب چشم گربه ای،اصلاح ۴ هزارو ۶۰۰ مترطول شیب شیروانی راهها و ۷۸۵ کیلومتر تسطیح حریم راه توسط راهداران پرتلاش در۵ ماه گذشته انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اشاره به حضور شبانه روزی گشت های تلفیقی پلیس راه و راهداری اظهار امیدواری کرد:در کنار اقدامات انجام شده با تعامل مناسب بین دستگاههای ذی ربط و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم و مسافران شاهد کاهش تلفات جاده ای در دور سوم سفرهای تابستانی باشیم.