شناسهٔ خبر: 71954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل :

اعتبارات حوزه راه ۱۰ برابر افزایش یافته است / محور شال – ماجولان – ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل امسال تکمیل می شود

حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : با پیگیری استاندار اردبیل ، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نمایندگان استان در مجلس امسال اعتبارات حوزه راه ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری همزمان با هفته دولت اظهار کرد : پیش از این تا سال ۹۶ تنها ۲۵۰ کیلومتر از راههای شریانی استان اردبیل ردیف اعتباری ملی داشت بطوریکه سالانه ۱۵۶ میلیارد ریال به حوزه راههای استان اردبیل اختصاص می یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : در سالجاری این میزان ارتقاء یافته بطوریکه هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر از راههای مواصلاتی استان اردبیل ردیف ملی دارد و احداث و تکمیل این راهها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد .

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به افزایش ۱۰ برابری اعتبارات در حوزه راههای استان گفت : در یک اقدام مشترک با پیگیری استاندار اردبیل و سایر مسولان که دغدغه توسعه راهها را دارند این افزایش چشمگیر اعتبارات اتفاق افتاده است .

حیدری بیان کرد : در حال حاضر پروژه های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان فعال هست بطوریکه در محور اردبیل – مشگین شهر – اهر بیش از ۸۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی فعال بوده و تلاش می کنیم تا ۲۵ کیلومتر از این بزرگراه را بزودی افتتاح کنیم .

محور شال – ماجولان – ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل امسال تکمیل می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد : در محور اردبیل – خلخال ۲۵ تا ۲۷ کیلومتر راه ارتباطی جدید آماده بهره برداری خواهد شد که در مجموع تلاش می کنیم تا در سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰ کیلومتر بزرگراه را آماده افتتاح کنیم.

وی ساخت راه اصلی و بزرگراه را زمان بر و هزینه بر توصیف کرد و گفت : در کنار تلاش چندین ساله در احداث یک مسیر بزرگراهی حداقل به ازای هر کیلومتر راه اصلی ۳۰ میلیارد ریال هزینه می کنیم که با توجه به کوهستانی بودن بخشی از مناطق استان اردبیل این هزینه افزایش می یابد .

عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد : در جنوب این استان محور شال - ماجولان - ماسوله به سرعت در حال اجراست و جز ۷ کیلومتر عملیات آسفالت ریزی این مسیر به انجام رسیده و هموطنان می توانند از محورگردشگری ماسوله – اردبیل استفاده کرده و تردد نمایند .

حیدری تصریح کرد: محور شال - ماجولان - ماسوله نقش ویژه ای در توسعه گردشگری شهرستان های خلخال و کوثر و نهایتا مرکز استان ایفا خواهد نمود و امیدواریم راه و شهرسازی استان گیلان هم سو و همکاری لازم را مسیر حوزه استحفاظی انجام داده تا مردم عزیز کشور به نحو احسن از این محور استفاده کنند.

وی در مورد محور اردبیل – آستارا و احداث دومین تونل پرترافیک این مسیر بیان کرد : باتوجه به اینکه هموطنان ما در روزهای تعطیل در گذر از این مسیر با ترافیک سنگینی روبرو می شوند طرح توسعه این محور در فاز مطالعاتی تکمیل شده و با برگزاری مناقصه امیدواریم در ماههای آینده به پیمانکار واگذار شود.