شناسهٔ خبر: 71980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرائی ساخت فرهنگسرا‌ی قائمشهر در هفته دولت

ساختمان محله نخستین فرهنگسرای قائمشهر در محله آسیب پذیر حاشیه رودخانه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی استان فرماندار و سایر مسؤلان شهری در هفته دولت عملیات اجرائی آن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی مازندران ، سید محمد نظری هدف از احداث فرهنگسرا در محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار را بهبود شرایط به خصوص ارتقاء فرهنگی و اجتماعی ساکنان به منظور رفع تبعیض، خدمات رسانی متوازن به محلات شهری عنوان نمود.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران هماهنگی و نگاه توامان دستگاه های مختلف استانی و شهرستانی را به سکونتگاه های غیر رسمی وسایر محلات هدف در راستای اجرایی شدن سیاست های ابلاغی دولت را مهم دانست.

نظری ابراز امیدواری کرد : طبق برنامه ریزی های بعمل آمده شاهد تغییرات و تحولات خوبی در زمینه های مختلف کالبدی، فرهنگی و اجتماعی در محلات هدف شهرهای استان به خصوص قائمشهر باشیم.

وی یادآور شد : به دنبال اجرای سیاست ها و برنامه ملی بازآفرینی شهری در استانها و ارتقای توانمندی های اجتماعی و کالبدی در متن و زمینه جامعه احداث زیر ساخت هایی نظیر فرهنگسرا ،خانه محله و سرای محله با توجه به بعد مقیاس جامعه هدف به عنوان بستری برای گسترش مشارکت شهروندان و واسطه بین مدیریت کلان شهری و شهروندان عمل می کند و مدیریت شهری را به شیوه نگاه از پایین به بالا و صرف هزینه کمتر و بازدهی بیشتر امکان پذیر می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران افزود  : لذا تاثیر احداث چنین بناهای با خاصیت اجتماعی و کالبدی که اساس نگاه به محدوده های ناکارآمد است می تواند جهت افزایش آگاهی شهروندان با برگزاری کلاس هایی با ابعاد آموزش و ترویج با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تفریحی، محیط زیست ، سلامت و مدیریت بحران شود و جهت حرکت به سمت اهداف ذکر شده میتوان با افزایش علاقه و همبستگی اجتماعی از طریق مشارکت مردم و تشویق آنها به این دنبال زمینه را برای مداخله مستقیم مردم و غیر مستقیم مسولین را درمحدوده های ناکارآمد ایجاد کرد تا بستری مناسب و سالم جهت دستیابی به اهداف والای این راهبردها شود.

گفتنی است احداث مذکور با مساحت ۱۲۰۰مترمربع  در۳  طبقه با اعتباری بالغ بر ۴۹  میلیارد ریال  در مدت ۲۴ماه  ساخته می شود.