شناسهٔ خبر: 71989 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

استان‌های ساحلی خزر با نفوذ جریانات خنک شمالی دوباره بارانی می‌شوند

هواشناسی باران کبری رفیعی با اشاره به تداوم وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک در مناطق شرقی کشور از نفوذ جریانات خنک شمالی و بارش باران در استان‌های ساحلی خزر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز در سواحل دریای خزر بارش باران و در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و سمنان نیز رگبار باران گاهی با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز دوشنبه به شکل پراکنده در مناطق یاد شده ادامه خواهد داشت.
وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مجددا با نفوذ جریانات خنک شمالی، دراستان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران خواهیم داشت. همچنین در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و سمنان نیز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران، گاهی با رعدوبرق رخ خواهد داد. شایان ذکر است طی دو روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور، به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوای این مناطق شود.