شناسهٔ خبر: 72017 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه اگر لازم باشد از ابزار قانونی برای وصول بدهی‌ها استفاده می‌کنیم، گفت: هیچ درخواستی از سوی دستگاه‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی یا سایر نهادها برای برداشت و استقراض نداشتیم و تا کنون نه به ایران ایر و نه به وزارت راه برای پرداخت حقوق کارکنان و تکمیل مسکن مهر پولی قرض نداده‌ایم.

سیاوش امیر مکری  درباره روند وصول مطالبات شرکت فرودگاه از ایرلاین‌ها بابت ارایه خدمات فرودگاهی و ناوبری و مشتریان خوش‌حساب و بدحساب در این پرداخت بدهی‌ها، اظهارداشت: مشتری بدحساب نداریم اما واقعیت این است که شرکت‌های هواپیمایی وضعیت مالی خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه ایرلاین‌ها اعتبار دارند اما پول ندارند، ادامه داد: به دنبال تعامل با ایرلاین‌های خوش‌حساب و بدحساب هستیم که  با روشی مناسب تسویه حساب کنیم و خوشبختانه به خوبی هم پیش رفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با اشاره به میزان مطالبات شرکت فرودگاه از ایرلاین‌ها، گفت: بدهی ایرلاین‌ها چیزی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که با همکاری شرکت‌های هواپیمایی به تدریج در حال وصول مطالبات هستیم.

امیرمکری با تاکید بر اینکه به دنبال وصول مطالبات با روش مسالمت‌آمیز هستیم،‌ اظهار داشت: اگر  شرکت‌های هواپیمایی از راه‌های مسالمت‌آمیز اقدام به پرداخت بدهی‌ها نکنند، مجبور خواهیم شد از ابزارهای قانونی استفاده کنیم چراکه موظفیم سرویس و خدمات استاندارد ارایه دهیم که بخشی از منابع ارایه خدمات از همین وصول بدهی‌ها تامین می‌شود. بنابراین اگر لازم باشد از ابزار قانونی برای وصول بدهی‌ها استفاده می‌کنیم اما امیدواریم که این اتفاق نیفتد.

وی درباره برداشت از منابع درآمدی شرکت فرودگاه برای تامین اعتبارات سایر پروژه‌ها از جمله تکمیل مسکن مهر تاکید کرد: هیچ درخواستی از سوی دستگاه‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی یا سایر نهادها برای برداشت و استقراض نداشتیم و تا کنون نه به ایران ایر و نه به وزارت راه برای پرداخت حقوق کارکنان و تکمیل مسکن مهر پولی قرض نداده‌ایم.  

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی همچنین درباره ساخت فرودگاه جدید گفت: ساخت فرودگاه جدید در مشهد و اهواز در دست مطالعه و بررسی است.

امیرمکری با اشاره به عملکرد مالی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور پس از واگذاری و انجام تعهداتش از جمله پرداخت بدهی‌ها، اظهار داشت: ایران ایرتور همزمان با پرداخت هزینه‌های جاری، در حال پرداخت بدهی‌های گذشته است و از این رو یکی از ایرلاین‌های داخلی خوش حساب محسوب می‌شود و مشکلی در حال حاضر با این شرکت نداریم.