شناسهٔ خبر: 72035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنج ماهه نخست امسال انجام شد؛

جابه‌جایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در استان ایلام

کامیون معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از جابجایی یک میلیون و۵۰۰ هزار تن کالا در ۵ ماه نخست امسال خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام، محمد حسنی گفت: در پنج ماهه نخست امسال یک میلیون و پانصد هزار تن کالا توسط ناوگان حمل نقل باری در استان ایلام جابجا شده است.وی افزود: در مدت یاد شده بیش از ۶۴ هزار ۳۲۵ بارنامه برای جابجایی کالا صادر شده است.

حسنی با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون و رعایت تمام قوانین و ضوابط مرتبط هستند، خاطرنشان کرد: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان و کامیون مورد تأیید قرار گرفت شرکت‌های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه هستند و در غیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب و به کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل ارجاع داده می‌شوند.

وی اظهارداشت: عمده کالا‌های جابجا شده از مبدا استان به ترتیب، انواع سیمان، گندم، انواع گاز مایع، کلینگر، ماسه و پلی اتیلن و سایرکالا‌ها بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: ۵۳ شرکت حمل و نقل کالا در حال حاضر در استان فعال هستند و بیش از۳ هزار دستگاه کامیون با عمر میانگین ۱۱ سال دراستان فعالیت دارند.

حسنی تصریح کرد: در سال ۹۷ در استان ایلام بیش از دو میلیون و ۲۹۵ هزار تن کالا در توسط ناوگان باری در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابجا شده است.