شناسهٔ خبر: 72037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی و احداث پل بزرگ بانرحمان مهران

پل رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهران از مراحل پایانی احداث و مرمت پل بانرحمان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام،علیرضا قاسمی اظهار داشت: پروژه بهسازی و احداث و مرمت پل بانرحمان با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال مراحل پایانی را سپری می کند .

وی گفت:  عملیات اجرایی پروژه شامل احداث دستکهای بتنی ورودی و خروجی پل از سمت بانرحمان همچنین احداث دو دهانه پل فلزی به طول ۶۳متر و بهسازی و مقاوم سازی پل با بتن به اتمام رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهران افزود: در اقدامی فوری نسبت به بازسازی عرشه پل که ناشی از سیل آسیب جدی دیده بود اقدام و هم اکنون تردد وسایل نقلیه به صورت رفت و برگشت برقرار است و راههای طرفین پل بطول یک کیلومتر بهسازی شده و آماده آسفالت می باشد.

قاسمی عنوان کرد: جهت اضافه کردن دهانه پل و جلوگیری از آسیب رسیدن به سازه ساخت یک دهانه پل جهت جایگزین کردن باکسها در دستور کار قرار گرفته و مراحل اجرای عرشه به طول بیست متر در حال اجراست.

آسفالت ۵ کیلومتر از محور مهران - دهلران

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهران گفت: به منظور افزایش ایمنی تردد و رفع نقاط مستعد حادثه از سال گذشته آسفالت ۵ کیلومتر از محور مهران به دهلران محدوده تقاطع آذر تا شهرک اسلامیه، چهار تقاطع مهم در این محدوده و اجرای دوربرگردان همسطح کمربندی شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه شامل خاکبرداری و خاکریزی و همچنین بدنبال آن تعریض ۱۷ دستگاه پل و اجرای لایه اساس می باشد و هم اکنون مراحل اجرای آسفالت پروژه آغاز شده است و تا قبل از اربعین امسال به بهره برداری میرسد.

قاسمی یادآورشد: با اجرای این پروژه بخش عظیمی از گره های ترافیکی در زمان اربعین رفع شده و همچنین کاهش حوادث جاده ای بدنبال خواهد داشت جهت اجرای این پروژه بصورت امانی و پیمانی و از محل اعتبارات ملی و استانی بالغ بر پنجاه میلیارد ریال هزینه شده است.