شناسهٔ خبر: 7205 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد خبر داد:

۲۳۱۶ کیلومتر آزادراه در دست بهره برداری/ ۱۳۰۶ کیلومتر آزادراه در دست ساخت/تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری آزادراه‌های کنارگذر جنوبی در دولت مبادله شد

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، تبادل تفاهم نامه سرمایه گذاری برای ۱۰۲۱ کیلومتر آزادراه و انعقاد قرارداد با مهندسین مشاور برای انجام مطالعات ۱۰۱۱ کیلومتر آزادراه بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد آزادراه ها را به شریان های حیاتی در پیکره اقتصاد کشور تشبیه کرد و گفت: لزوم صرفه جویی در اقتصاد کلان و کاهش آمار تصادف ها و بالا بردن استانداردهای حمل و نقل جاده ای سبب شده تا ساخت و توسعه شبکه آزادراه های کشور به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر مطرح شود.

وی افزود: به همین دلیل ساخت و توسعه آزادراه ها در دولت از اولویت های جدی بود که همین امر به بهره برداری از آزادراه های پل زال-اندیمشک به طول ۴۵ کیلومتر، حرم تا حرم به طول ۱۵۲ کیلومتر و ۳ کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت منجر شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از مبادله تفاهم نامه سرمایه گذاری ۱۰۲۱ کیلومتر آزادراه به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: تفاهم نامه سرمایه گذاری آزادراه های کنارگذر جنوبی تهران، تبریز-شهرجدید سهند،کرمان-بندرعباس، تبریز-مرند-بازرگان و بخش دیگری از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد در دولت مبادله شد.

نورزاد در ادامه پروژه هایی که برای انجام مطالعات آنها مهندسین مشاور قرارداد منعقد و ابلاغ شده است را شمرد و گفت: آزادراه همدان-صحنه-کرمانشاه به طول ۳۵۰ کیلومتر، اصفهان-ایزدخواست به طول ۱۶۰ کیلومتر، تبریز-مرند-بازرگان به طول۲۵۰ کیلومتر، شاخه شمالی پردیس-رودهن به طول ۱۳ کیلومتر، منجیل-رودبار به طول ۱۱ کیلومتر، اندیمشک-اهواز به طول ۱۳۵ کیلومتر و مراغه-هشترود به طول ۹۲ کیلومتر  از جمله این پروژه ها هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۶ کیلومتر آزادراه در دست بهره برداری، هزار و ۳۰۶ کیلومتر آزادراه در دست ساخت و آماده اجرا، هزار و ۶۶۷ کیلومتر آزادراه در دست مطالعه و هزار و ۳۵۹ کیلومتر آزادراه آماده سرمایه گذاری در کشور وجود دارد/.

نظر شما