شناسهٔ خبر: 72063 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي مازندران از مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین

بازدید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در راستای نظارت دقیق و مستمر و بررسی شرایط کاری مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین از مراکز مذکور بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، عباسعلی نجفی در این بازدید اظهار داشت : در راستاي كنترل و نظارت بر مراکز مکانیزه معاینه فنی سنگين كه يكي از وظايف ذاتي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي جهت جلوگيري از هرگونه نقصان در عملكرد وسائط نقليه سنگين باري و مسافري و اطمينان از سلامت فني خودروها مي باشد، به طور مستمر بازديدهاي دوره اي از آن مراكز صورت مي پذيرد.

وی در ادامه افزود : خودروهای سنگین از نظر آلایندگی ، تست ترمز ،سرعت ، نور ، لغزش جانبی ، جلوبندی و وضعیت ظاهری مورد ارزیابی می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : اگر مرکزی براساس دستورالعمل و جمع بندی بررسی های کارشناسی نتواند حداقل نمره مربوطه را کسب نماید به طور خودکار از طریق سیستم جامع غیرفعال می شود.

نجفی افزود: در این خصوص در بازديد از مراكز معاينه فني گلوگاه و قائمشهر كه با حضور صورت گرفت  موارد بررسي و صحت عملكردي آنان تأييد و در صورت مشاهده نواقص، تذكرات لازم ارائه شد.

وی در ادامه بیان داشت:  مراکز مکانیزه معاینه فنی سنگين نسبت به انجام آزمون هاي ظاهري و آزمون هاي مكانيزه خودرواقدام نموده كه تست ظاهري شامل اتصالات، كيفيت آج لاستيك ها، شيشه ها و آينه ها، چراغ ها، كمربند ايمني، كپسول آتش نشاني، جعبه كمك هاي اوليه، باك ها، درب ها و ... آزمون هاي مكانيزه شامل تست ترمز، لغزش جانبي چرخ ها، تست آلاينده ها، لقي جلوبندي و فرمان، كيلومتر شمار و تست نور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ادامه داد :در حال حاضر در سطح استان ، پنج مرکز معانیه فنی خودروهای سنگین در شهرهای گلوگاه ، ساری , قائمشهر ، آمل و نوشهر مشغول به ارائه خدمات هستند.

گفتنی است در این بازدید معاون حمل و نقل و رئیس اداره ایمنی و ترافیک و چند تن مسولان این اداره کل نیز نجفی را همراهی کردند.