شناسهٔ خبر: 72075 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس شبکه ‌پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان:

سرعت وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک محمود دیانتی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در شبانه‌روز گذشته به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید، گفت: انتظار می‌رود روز سه‌شنبه قدری از سرعت این بادها در شمال استان کاسته شود اما مجددا از روز چهارشنبه وزش باد و گردوخاک شدت بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس شبکه ‌پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان، بیشینه سرعت وزش باد در شبانه‌روز گذشته‌ در زابل را ۲۴ متر بر ثانیه معادل ۸۶ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: گردوغبار حاصل از وزش باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به چهار هزار متر کاهش داد.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید علاوه بر زابل در سایر شهرهای شمال سیستان و بلوچستان نیز تکرار شد، گفت: در "زهک" به سبب وزش باد شدید و گردوخاک شعاع دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به چهار هزار متر کاهش یافت.

به گزارش سازمان هواشناسی، رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: براساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش بادهای ۱۲۰ روزه همچنان در نواحی شمالی، نوار شرقی و مرز غربی استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شدت وزش باد در نواحی شمال سیستان و بلوچستان بیش از سایر نواحی برآورد می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود روز سه‌شنبه قدری از سرعت این بادها در شمال استان کاسته شود اما مجدد از روز چهارشنبه وزش باد و گردوخاک شدت بگیرد.