شناسهٔ خبر: 72081 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک مدیرعامل راه آهن با رئیس اورژانس؛

عملیاتی شدن اورژانس ریلی در کشور مورد توافق قرار گرفت

سعید رسولی عملیاتی شدن طرح اورژانس ریلی و برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه برای مهمانداران قطارهای مسافری و ماموران سیر و حرکت در نشست مشترک معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن با رئیس سازمان اورژانس کشور، مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «سعید رسولی» با اشاره به نقش ناوگان ریلی در کمک رسانی در مواقع ضروری به هموطنان، بیان کرد: معتقدم که راه آهن یک امکان و ظرفیت ملی است که در اختیار ما قرار گرفته و باید به خوبی از آن برای خدمات رسانی به مردم بهره ببریم و برای تحقق این رویکرد، طرح اورژانس ریلی در کشور باید توسط راه آهن عملیاتی شود.

وی افزود: در ایام نوروز امسال و با جاری شدن سیل در برخی از استان ها، واگن های باری راه آهن در ایستگاه بامدژ در استان خوزستان برای اسکان موقت هموطنان در اختیار آنها قرارگرفت و برای کمک رسانی به این مناطق، راه آهن در حمل ماشین آلات سنگین با قطارهای باری به مناطق سیل زده نقش مهمی را ایفا کرد.

وی با بیان اینکه از معاونین شرکت راه آهن خواسته شده تا دهه مبارک فجر نسبت به بازسازی ۵ تا ۱۲ واگن مسافری برای بهره برداری در اورژانس ریلی اقدام شود، گفت: در فاز بعدی آماده سازی واگن بیمارستان برای خدمت رسانی به بیماران در مناطق محروم کشور در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای راه آهن در دوره جدید، استفاده بهینه از ایستگاه های راه آهن است و با برنامه ریزی مناسب درصدد هستیم، ایستگاه های راه آهن کشور علاوه برکارکرد معمول خود به عنوان مراکز فرهنگی، خدماتی به منظور استفاده هر چه مطلوبتر از این امکان در شهرها مبدل شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور در این نشست با بیان اینکه شرکت راه آهن از شرکتهای خوب و فعال در زمینه خدمت رسانی به مردم است، گفت: راه اندازی اورژانس ریلی در شبکه ریلی کشور، فرصت مناسبی برای امدادرسانی به مردم در مواقع ضروری است.

پیرحسین کولیوند با بیان اینکه در برخی نقاط صعب العبور و یا در شب، امکان خدمت رسانی توسط اورژانس هوایی وجود ندارد، افزود: راه اندازی اورژانس ریلی، موجب نجات و حمل مصدومان و بیماران در تمام ساعات شبانه روز در نقاط مختلف کشور می شود.

وی از آمادگی این سازمان به تجهیز واگنهای مسافری به وسایل و امکانات اولیه امداد رسانی و ارائه خدمات پزشکی تحت عنوان اورژانس ریلی و نیز آموزش امدادی و کمکهای اولیه به مهمانداران قطار شد و گفت: اورژانس کشور برای تجهیز واگن های مسافری به امکانات کمک های اولیه آمادگی کامل دارد.

در پایان، رئیس سازمان اورژانس کشور به همراه حسن نوری معاون فنی و عملیاتی این سازمان از مرکز کنترل خطوط ریلی در ساختمان مرکزی شرکت راه آهن کشور بازدید کردند.