شناسهٔ خبر: 72103 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

دستیابی به توسعه پایدار مستلزم توجه به توان اقلیمی منطقه است

سیاوش محمدی مدیرکل هواشناسی اردبیل سیاوش محمدی با اشاره به اینکه در توسعه پایدار باید نیازهای همه افراد جامعه تامین و از منابع طبیعی و محیط زیست صیانت صورت گیرد، دستیابی به این نوع توسعه را مستلزم توجه به توان اقلیمی منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، "دومین کنفرانس بین‌المللی و ششمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم " و "اولین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست" با حمایت اداره کل هواشناسی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در بخشی از افتتاحیه این کنفرانس، صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست را اولین گام برای توسعه پایدار در هر منطقه‌ای دانست و گفت: در توسعه پایدار همراه با رشد اقتصادی و اجتماعی، باید نیازهای همه افراد جامعه تامین و در کنار آن صیانت از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست هم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دستیابی به این نوع توسعه مستلزم توجه به توان اقلیمی منطقه است، افزود: فراسنج‌های هواشناسی مانند، دما، باد، رطوبت، بارش و تبخیر در هر اقلیمی متفاوت است و در هر توسعه‌ای باید به این پارامترها توجه کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی، محمدی، گرمایش کره زمین را از عوامل تاثیرگذار بر منابع طبیعی و محیط زیست عنوان و تصریح کرد: افزایش دما، ذوب شدن یخ‌های قطبی، افزایش تعداد روزهای همراه با گردوغبار، افزایش فراوانی وقوع بارش های سنگین و خشکسالی، همه این موارد از یک طرف مرتبط با گرمایش زمین و از طرف دیگر بی‌توجهی به توان اقلیمی مناطق مختلف کشور است.