شناسهٔ خبر: 72179 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در بنادر شمالی کشور انجام می گیرد؛

عملیات هیدروگرافی و شناسایی مغروقه ها با استفاده از مولتی بیم

عملیات هیدروگرافی عملیات هیدروگرافی و شناسایی مغروقه ها با استفاده از مولتی بیم برای اولین بار در بنادر شمالی کشور انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قرار است با استفاده از مولتی بیم که برای اولین بار در بنادر شمال کشور استفاده می شود، عملیات هیدروگرافی و شناسایی مغروقه ها استان گیلان انجام شود.

در جلسه بررسی عملیات هیدروگرافی بنادر گیلان که با حضور  مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان و مدیر کل سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی جلسه برگزار شد،  آخرین اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته در حوزه هیدروگرافی بنادر گیلان ارائه شد.

در این جلسه مقرر شد گروهی متشکل از کارشناسان خبره هیدروگرافی به همراه تجهیزات کامل این امر در محل بندر انزلی استقرار یافته و کلیه نقشه های هیدروگرافی مورد نیاز برای استان را در اسرع وقت همزمان با عملیات لایروبی تهیه و در اختیار واحدهای ذیربط اداره کل بنادر قرار دهند.

گفتنی است، تعیین موقعیت با اکوساندر مولتی بیم با یک سری دسته اشعه سروکار دارد که این اشعه ها به کف دریا فرستاده شده و پس از برخورد به کف دریا همان اشعه ها بر می گردد. این روش کمی پیچیده است، چون اکوساندر باید بتواند تشخیص دهد، که کدام اشعه را گرفته است.