شناسهٔ خبر: 72183 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

خلیج‌فارس از شنبه به مدت سه روز مواج خواهد بود/ بارش‌های رگباری در مناطقی از شمال‌غرب کشور پیش‌بینی می‌شود

دریای خزر- طوفان- موج- تلاطم فریبا گودرزی با بیان اینکه خلیج‌فارس از شنبه تا دوشنبه مواج خواهد بود، گفت: بارش‌های رگباری در مناطقی از شمال‌غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت هوای کشور پرداخت و گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز، بارش باران در استان گیلان، برخی مناطق مازندران،  شرق اردبیل و بعدازظهر رگبار باران و گاهی رعدوبرق برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه بارش‌های رگباری گاهی با رعدوبرق در شمال استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی و اردبیل تقویت شده و به تدریج از بعدازظهر و با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، استان گیلان و بصورت پراکنده استان مازندران نیز بارندگی خواهند داشت.

گودرزی با اشاره به اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر تداوم بارندگی در مناطق ذکر شده، بارش‌ها تقویت‌شده و در مناطق شرقی دریای خزر و استان خراسان شمالی نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و غربی متمرکز است که بارندگی در مناطق فراساحلی بصورت رگبارورعدوبرق گاهی با وزش باد شدید خواهد بود.

وی گفت: روز سه‌شنبه برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و تنها احتمال بارش پرکنده دراستان گیلان و غرب مازندران وجود دارد. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز کاهش محسوس دمای هوا در نوار شمالی کشور (۴ تا ۷ درجه سلسیوس) و دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد و سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

کار‌شناس سازمان هواشناسی بیان کرد: کاهش دما در بخش‌های مرکز و شرق کشور نیز طی این مدت دور از انتظار نیست و افت دما در این مناطق در روز دوشنبه محسوس‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است طی شنبه تا دوشنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود و ارتفاع موج در روز دوشنبه به ویژه در بخش‌های مرکزی آن بین ۱/۵ تا ۲ متر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد شدید همراه با گردوخاک در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود.