شناسهٔ خبر: 72194 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی:

مجتمع گردشگری نارنجستان دماوند مجوز ندارد

زمین خواری فرید صیدی‌نژاد گفت: مجتمع تفریحی اقامتی نارنجستان دماوند واقع در موقوفه سرخه پلنگان مجوز احداث ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرید صیدی‌نژاد معاون سازمان امور اراضی کشور، گفت: شهرداری دماوند نباید بدون موافقت کمیسیون تبصره یک مجوز احداث صادر کند.

وی ادامه داد: این طرح سه سال پیش یک موافقت اولیه از کمیسیون گرفته، اما هیچ وقت برای آن مجوز ساخت صادر نشده و هرگونه اقدام به تغییر کاربری غیر مجاز است و جهاد کشاورزی استان تهران و شهرستان دماوند با آن برخورد خواهد کرد.

وی افزود: این پرونده مجدد باید در کمیسیون تبصره یک مطرح و ضرورت اجرای آن بررسی شود و بعد از پرداخت عوارض دولتی آن مجوز احداث صادر شود.

صیدی نژاد در ادامه به خبرگزاری صدا و سیما، گفت: نه تنها شهردار دماوند بلکه هر شهردار و دهیاری در سراسر کشور به قانون عمل نکند، قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با ان برخورد خواهد کرد.

معاون سازمان امور اراضی کشورافزود: رئیس سازمان میراث فرهنگی وقت استان تهران که موافقت اصولی صادر کرده است باید پاسخگو باشد که اجرای این طرح چه ضرورت و آثاری برای شهر دماوند خواهد داشت.

وی گفت: سازمان امور اراضی به دنبال این است تا در اکثر نقاط کشور که ظرفیت ایجاد طرح‌های گردشگری عمومی وجود دارد این طرح‌ها اجرا شود، اما جایی مانند پروژه نارنجستان در ارتفاعات دماوند که در طرح ساخت آن ۶۲۸ اقامت گاه خصوصی تعریف شده است مجتمعی اقامتی برای یک سری افراد خاص است و اسمش گردشگری عمومی نیست و نیاز عموم جامعه را تامین نمی‌کند.

صیدی نژاد افزود: ما باید به سمتی برویم که گردشگری عمومی برای آحاد جامعه شکل بگیرد و با ویژه خواری و زمین خواری به این شکل در ارتفاعات و کوه‌ها مخالفیم و امروز فضا و شرایط برای برخورد با این قبیل طرح‌ها کاملا محیاست.

برچسب‌ها: