شناسهٔ خبر: 72196 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید معاون استاندار خراسان شمالی بر ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای

جلسه بجنورد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش سفرها در پایان فصل تابستان، نیاز است تدابیر لازم برای تامین و ارتقای ایمنی تردد در جاده‌های استان اتخاذ شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی, رضا رجب‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار داشت: آمادگی دستگاه های مختلف از جمله راهداری، جمعیت هلال احمر و اورژانس  برای خدمات رسانی به مسافران و کاربران راه مهم است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در شاخص های ایمنی راه ها در جایگاه متوسط کشوری قرار دارد افزود: غفلت متولیان این حوزه ممکن است سبب افت شاخص های مربوطه شود.

رجب زاده با اشاره به پیگیری جدی استاندار خراسان شمالی از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، برای تلافی کم توجهی های سنواتی به حوزه راه های این استان، گفت: اعتبارات بخش دولتی و غیردولتی از اموال عمومی مردم و دولت است بنابراین لازم است در تمامی حوزه ها به آمار و ارقام مراجعه کرده و مبنای تصمیم گیری ها بر آن اساس باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به همزمانی ایام شهادت امام حسین(ع) و روزهای پایانی تابستان، افزود: پیش بینی می شود در روزهای آینده شاهد افزایش سفرهای جاده ای باشیم و بنابراین حضور نیروهای پلیس راهور، تعطیلی کارگاه های پیمانکاری و عملیاتی راه، آمادگی به موقع هلال احمر و اورژانس در این مقطع بسیار مهم است.