شناسهٔ خبر: 72215 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مجتمع‌های خدماتی و رفاهی ستاره‌دار می‌شوند

شکری مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از ستاره‌دار شدن مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در برنامه‌ریزی و افق سال آینده این سازمان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی ، حمید رضا شهرکی در سفر به این استان در جمع سرمایه گذاران و مسئولان مجتمع های خدماتی و رفاهی استان گفت : عمده تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  امنیت سرمایه گذاری و تسهیل فرایند سرمایه گذاری فعالین این عرصه است.

شهرکی افزود : آذربایجان غربی با توجه به دارا بودن  بالاترین مبادی ورود و خروج به کشور و جمعیت و نقاط گردشگری متعدد از ظرفیت و اهمیت بالایی برای سرمایه گذاری در زمینه مجتمع های خدماتی و رفاهی را داراست.

مدیر کل دفتر امور سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  ادامه داد : با توجه به انتقال وظایف ساخت و توسعه راههای روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و وجود حدود سه هزار روستا در استان آذربایجان غربی که عمده آنها دارای مسیرهای گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی هستند، اهمیت سرمایه گذاری در این حوزه و ارائه خدمات حین سفر به مسافران باید در اولویت قرار گیرد.

وی  گفت: به منظور ایجاد رقابت بین مجتمع های خدماتی و رفاهی و رتبه بندی آنها و با توجه به برنامه ریزی و افق سال آینده سازمان تمام مجتمع های خدماتی و رفاهی دارای ستاره خواهند شد تا مسافرین برحسب تعداد ستاره مناسب ترین مجتمع خدماتی و رفاهی را انتخاب نمایند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی در مورد وضعیت مجتمع های خدماتی و رفاهی در استان گفت: هم اکنون ۲۲ مجتمع خدماتی و رفاهی در حال بهره برداری، ۲۶ مورد در حال احداث و ۵۵ مورد در حال طی مراحل بررسی و استعلام قرار دارد.

 ارسلان شکری با تاکید بر جذب سرمایه گذار  با توجه به ظرفیت بالای استان در تردد و هم مرز بودن با سه کشور و گذر کریدورهای مهم و دارا بودن ویژگی مهم ورودی اروپا و همچنین جاذبه های متعدد گردشگری و طبیعی و تاریخی و آثار  ثبت شده ملی و جهانی  همچون تخت سلیمان و قره کلیسا و نیز وجود معادن متعدد افزود: وجود مجتمع های خدماتی و رفاهی می تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات و آرامش رانندگان و مسافرین در جاده ها داشته باشد.

 گفتنی است مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیر کل و جمعی دیگر از مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی پیش از این نشست به صورت میدانی از قسمتهای مختلف پایانه بار ارومیه بازدید کردند.