شناسهٔ خبر: 72257 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

تخلفات اضافه بار خوزستان از ابتدای امسال ۶۳ درصد کاهش پیدا کرد

کامیون غلامعباس بهرامی نیا از کاهش ۶۳ درصدی تخلفات اضافه بار استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: بارگیری مازاد بر ظرفیت ( اضافه بار) یک تخلف ترافیکی است که همواره ترافیک جاده ای، تصادفات و ایمنی راه ها، عملکرد سیستم خودرو، عمر ناوگان حمل و نقل و نیز عمر مفید آسفالت را تحت تأثیر قرار می دهد و علاوه بر تخریب مستقیم روسازی راه و هدر رفت سرمایه ملی، خطرات و معضلات زیادی را به دنبال دارد.

وی افزود: با سیاستگذاری و برنامه ریزی میان مدت و همچنین برپایی کنترل و نظارت سخت گیرانه و مجدانه در حوزه کنترل اضافه بار، سعی شد که نسبت به کاهش این تخلفات اقدام شود که در این راستا از ابتدای امسال تا کنون ۲۷۴ تخلف اضافه تناژ به ثبت رسیده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۰ مورد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶۳ درصد کاهش نشان می دهد.

بهرامی نیا بیان کرد: حدود ۷۵ درصد تخلفات اضافه بار استان خوزستان مربوط به کامیون های حامل شن و ماسه، حدود ۱۰ درصد مربوط به دیگر مصالح ساختمانی و آهن آلات و مابقی مربوط به دیگر کالاها هستند و  به طور معمول از مبادی شهرهای اهواز، اندیمشک و دزفول، رامهرمز و شوشتر و معادن حومه این شهرها این محمولات بارگیری می شوند.