شناسهٔ خبر: 72271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پل بالارستم قائمشهر با حضور وزیرراه و شهرسازی افتتاح شد

بالارستم پل بالارستم قائمشهر با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، حسین‌زادگان استاندار مازندران، نمایندگان مردم شهرستان درمجلس شورای اسلامی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران و فرماندار و جمعی ازمسئولین کشوری، استانی و شهرستانی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال بطور رسمی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم افتتاحیه این پل خاطرنشان كرد: بعد از تخریب پل بالا رستم قائمشهر، احداث پل موقت  با ۵ دهنه ۱۲ متری به طول ۶۰ متر و عرض ۶ متر ظرف ۷۰ روز آغاز و راه‌های دسترسی طرفین، زیر سازی، روکش آسفالت و ساماندهی بستر در محدوده نیز انجام شد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با توجه به اینکه این پل در مسیر شهرک صنعتی شهرستان قائمشهر می‌باشد و با عنایت به نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ به نام رونق تولید، این اداره کل تمام توان خود را در تسریع نمودن احداث پل لحاظ نمود .

گفتنی است این پل در اثر  بارندگي شديدي كه از عصر يكشنبه ۲۶ اسفند ماه در مازندران باريدن گرفت سبب جاري شدن سيلاب در چند نقطه از شهرستان‌هاي مركزي استان شد شدت بارندگي به حدي بود که براي جلوگيري از بحران احتمالي طغيان رودخانه تلار، پل چهار روستا در دهستان بالا تجن اين شهرستان را مسدود گردید تا از احتمال خسارت جاني و مالي در بين مردم جلوگيري شود. اما پل بالا رستم بر اثر سیلاب تخریب گردید و به دليل تخريب اين پل، راه ارتباطي ۱۵ روستا و شهرك صنعتي كه از اين پل استفاده مي‌كردند قطع و اهالي اين روستاها  با صبر و شکیبایی از مسيرهاي فرعي براي رسيدن به شهرستان قائمشهر استفاده مسیر می‌کردند  .

گفتنی است پروژه مذکور چندی پیش با حضور مسئولین شهرستانی قائمشهر به زیر بار ترافیک رفت.