شناسهٔ خبر: 72302 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی:

می‌توان با یک طرح دو فوریتی برای تجهیز هواشناسی اقدام مناسب انجام داد

سلیمی نماینده مجلس علیرضا سلیمی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل هواشناسی استان مرکزی گفت: اکنون با توجه به بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل، فضای ذهنی نمایندگان آماده است و می‌توان با تعامل بیشتر از نظر تجهیز هواشناسی و افزایش بودجه این سازمان اقدامات مناسبی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آرش بهاروند در دیدار با علیرضا سلیمی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد هواشناسی استان مرکزی، مسائل و مشکلات موجود، عملکرد سامانه توسعه هواشناسی کاربردی، مهم‌ترین چالش هواشناسی را کمبود نیروی انسانی، کمبود اعتبارات و نیاز هواشناسی به تجهیزات روز دنیا از جمله سامانه رادار و هشدار سیل، به‌ویژه ارتباط کلیه ایستگاه‌های هواشناسی سطح استان از طریق فیبر نوری عنوان کرد و از رئیس مجمع نمایندگان خواستار حمایت همه جانبه نمایندگان از برنامه‌های سازمان هواشناسی کشور شد.

دراین نشست علیرضا سلیمی بر لزوم تقویت اداره هواشناسی شهرستان‌های محلات و دلیجان از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: اداره هواشناسی شهرستان‌های محلات و دلیجان از نظر نیروی انسانی دچار مشکل است و نیاز است در این بخش به این ادارات کمک شود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد هواشناسی شهرستان‌های دلیجان و محلات افزود: با پیش‌بینی‌های دقیق سازمان هواشناسی اعتماد مردم به این سازمان افزایش یافته است و سازمان هواشناسی می‌تواند در زمینه کشت پاییزه و نوع کشت براساس وضعیت بارندگی‌ها به کشاورزان یاری رساند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اکنون با توجه به بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل، فضای ذهنی نمایندگان آماده است و می‌توان با تعامل بیشتر از نظر تجهیز هواشناسی و افزایش بودجه این سازمان اقدامات مناسبی صورت گیرد. در این بخش می‌توان با یک طرح دو فوریتی برای تجهیز بیشتر هواشناسی در زمینه انجام ماموریت‌های این سازمان برنامه‌ریزی شود و اقدام مناسب صورت گیرد.

به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان مرکزی، در پایان این دیدار مقرر شد در اولین جلسه مجمع نمایندگان از برنامه‌های سازمان هواشناسی کشور در مجلس شورای اسلامی حمایت لازم صورت پذیرد.

 

برچسب‌ها: