شناسهٔ خبر: 72320 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد؛

رییس جمهوری مسئولیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص تاب‌آوری شهرها را ابلاغ کرد/خرید ۱۰۰۰ دستگاه جدید شتاب‌نگار در دستور کار قرار دارد

مصاحبه محمد شکرچی زاده محمد شکرچی‌زاده از رایزنی به منظور تامین منابع مالی برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه جدید شتاب‌نگار در کشور خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ رییس‌جمهور، تکالیفی در خصوص مدیریت بحران برعهده مرکز تحقیقات قرار داده شد و تعیین شده تا مرکز در خصوص افزایش تاب‌آوری شهرها در برابر فرونشست، زلزله و سایر مخاطرات گام بردارد.

محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه در دو ماه گذشته، تکالیفی برعهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار گرفته است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید ۱۰۰۰ دستگاه جدید شتاب‌نگار خریداری می‌شد که از این میزان قبل از آغاز تحریم‌ها، مرکز تحقیقات، ۵۰۰ دستگاه را خریداری کرده و بخش عمده‌ای از آنها نصب شده است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تامین مالی جهت خرید 1000دستگاه جدید شتاب‌نگاری است.

 وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در صدد است تا دستگاه‌های شتاب‌نگار را افزایش دهد و به این ترتیب بتواند حرکت زمین را رصد و با این شیوه کمک کند تا تاب‌آوری شهرها در برابر زلزله افزایش یابد.

شکرچی‌زاده دومین اقدامی را که در دستور کار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار دارد، قانون اخیر در خصوص لایحه مدیریت بحران برشمرد و گفت: بر اساس ابلاغ رییس‌جمهور، تکالیفی در خصوص مدیریت بحران برعهده مرکز تحقیقات قرار داده شده است و تعیین شده تا مرکز در خصوص افزایش تاب‌آوری شهرها در برابر فرونشست، زلزله و سایر مخاطرات طبیعی گام بردارد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بنا دارد تا برنامه اجرایی تعیین کند و بر اساس آن برنامه از ظرفیت قانونی استفاده کند تا فعالیت‌های مرکز گسترده‌تر شود و بیش از گذشته در خصوص افزایش تاب‌آوری شهرها اقدام شود که جزئیات آن طی نشستی ۲۶ شهریورماه اعلام خواهد شد.