شناسهٔ خبر: 72366 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

لزوم سرعت بخشیدن به خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی

حسن نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اهمیت سرعت بخشیدن به خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: اتلاف وقت مردم حق‌الناس است و باید برای سرعت بخشیدن به سفرهای زائران اربعین حسینی، تمام خدمات و امکانات را به خدمت بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باهدف برنامه‌ریزی ،ایجاد تسهیلات و سرعت بخشیدن به خدمات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به زائران اربعین حسینی، نشست هم‌اندیشی راهکارهای ارتقای سطح خدمات و کاهش اتلاف وقت زائران در سفرهای اربعین برگزار شد.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رییس این سازمان در این نشست با تاکید بر اهمیت سرعت بخشیدن به خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: اتلاف وقت مردم حق‌الناس است و باید برای سرعت بخشیدن به سفرهای زائران اربعین حسینی، تمام خدمات و امکانات را به خدمت بگیریم که این امر، هم خدمت به مردم و ثواب اخروی است و هم خدمتگراران به نوعی در زیارت اربعین سهیم خواهند بود.

 وی افزود: حماسه اربعین به یمن حضور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هر سال شکوه ، عظمت و وسعت بیشتری می‌یابد، بنابراین به همان نسبت، باید امکانات و خدمات نیز توسط دستگاه های مرتبط به ویژه خدمات جاده‌ای و تامین وسایل نقلیه عمومی برای زائران وایجاد تسهیلات در پایانه های مرزی افزایش یابد.

 وی تصریح کرد: ما امروز که هم‌زمان با تاسوعای حسینی در این نشست حضور یافتیم، به مفهوم این است که باید از هر فرصتی برای خدمت‌رسانی به مردم به ویژه مشتاقان مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) بهره بگیریم تا بتوانیم در پویایی این نهضت بی بدلیل بشریت،سهم و وظیفه انسانی و اداری خود را ادا کنیم.

این گزارش حاکی است در جریان این نشست، مهندسین مشاور سازمان راهداری وحمل جاده‌ای که برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی در جاده‌ها و کاهش گره‌های ترافیکی ناشی از تراکم تردد، هرساله در مسیرهای منتهی به مهران ایجاد می‌شد، طرح‌های مطالعاتی و راهکارهای عملیاتی خود را تشریح کردند و مقرر شد به تناسب این طرح‌های مطالعاتی ، در بازه زمانی باقی‌مانده، برای اربعین حسینی، اقدامات اجرایی توسعه ، تکمیل و ترمیم برای تحقق موارد مطالعاتی اعلام شده از سوی معاونین و مجموعه مدیران ذی‌ربط این سازمان صورت پذیرد.

گفتنی است در این نشست، معاونین برنامه ریزی ،راه های فرعی و روستایی،حمل ونقل و تعدادی از مدیران ذی ربط این معاونت ها حضور داشتند.