شناسهٔ خبر: 72369 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رخ داد:

مجموع تخلیه و بارگیری بنادر کشور در ۶ ماه نخست امسال از آمار سال ۹۷ گذشت

تخلیه کشتی نگاهی به آمار میزان تخلیه و بارگیری بنادر از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته رشد حدود ۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نگاهی به آمار میزان تخلیه و بارگیری بنادر از ابتدای سال تاکنون نشان دهنده رشد  نسبت به سال گذشته است. میزان تخلیه و بارگیری بنادر آبادان، آستارا، امام خمینی، امیرآباد، انزلی، بوشهر، جاسک، چابهار، خرمشهر، شهید باهنر، شهید رجایی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه، نکا و نوشهر در مجموع تا امروز عدد ۶۸.۰۶ را نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد رشد را نشان می دهد. نکته جالب در این آمار در جایی است که این آمار رشد تا روزهای پایانی نیمه نخست سال ۹۸ اتفاق افتاده است.

در سال ۱۳۹۷ در مجموع تخلیه و بارگیری به عدد ۶۶.۷۶ میلیون تن رسید که این عدد با برنامه ریزهای سازمان بنادر و دریانوردی آنهم در شرایط تحریمی برای رونق بنادر اصلی و رشد و توسعه بنادر کوچک در نیمه اول سال ۹۸ از مرز ۶۸ میلیون تن گذشت.

در بین مواردی همچون فله خشک و مایع، کانتینری، کانتینری TEU، جنرال کارگو و نفتی تنها مورد فله خشک و فله مایع هستند که توانسته رکورد سال قبلی را در نیمه نخست سال ۹۸ به دست بیاورد و از آن عبور کنند. فله خشک با ۲۷.۲۶ میلیون تن رشد حدود ۳۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته و با رشد چشمگیری از مرز حدود ۲۱ میلیون تن گذشته است. در فله مایع هم شرایط همین طور است و با ۲.۶۲ میلیون تن، رشد ۳ درصدی را به همراه داشته است.