شناسهٔ خبر: 72388 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای:

حمل‌ونقل جاده‌ای نیازمند شفافیت در «برگزیت» است

ترانزیت یکی از بزرگ ترین نگرانی‌ها در پرونده «برگزیت»، مساله «خروج بدون توافق» است که برای ‌«آی آر یو»، حمل‌ونقل جاده‌ای و صنعت لجستیک غیر قابل قبول است و به پیگیری برای دستیابی به شفافیت و دریافت جزئیات بیشتری در این رابطه از سوی مقامات بریتانیا و اتحادیه اروپا ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سایت اتحادیه حمل‌‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (IRU﴾ با انتشار پیامی اعلام کرد؛ براساس ملاقات‌های اخیر بین بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان و رهبران اتحادیه اروپا قبل از اجلاس «جی ۷»،‌ شبح یک «برگزیت بدون توافق» بر روی افق پیش رو به بزرگی دیده می‌شود.

«برگزیت» یک چالش بزرگ برای نرخ کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای و صنعت لجستیک است که امروز همکاری نزدیکی با بازارهای انگلستان و ایرلند دارد. طبق سماجت‌های سیاسی نا معلوم در خصوص ظرفیت خروجی‌های «برگزیت»، این صنعت در برزخ نگه داشته شده است. به همین خاطر شفافیت از جانب دولت انگلستان و اتحادیه اروپا به طور ویژه انتظار می‌رود.

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در پرونده «برگزیت»، مساله«خروج بدون توافق» است، که برای ‌«آی آر یو» (اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای)، حمل‌ونقل جاده‌ای و صنعت لجستیک  غیر قابل قبول است. این اقدام می‌تواند بدترین دستاورد ممکن باشد که احتمالا بسیاری از مشکلات و موانع حمل‌ونقلی را که سیاست تک بازاری اتحادیه اروپا از بین برده بود به حالت اول برمی‌گرداند. اتحادیه اروپا و انگلستان باید از چنین اتفافی جلوگیری کنند و به توافق قابل قبولی برای افزایش تسهیلات دست یابند که درب‌ها برای مذاکره درباره آینده روابط اتحادیه اروپا-انگلستان باز کند.

یکی از اولویت‌های «آی آر یو» پایین آوردن ریسک به وسیله ارائه اطلاعات موثق برای صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای است اما شرایط سیاسی فعلی آن را بسیار سخت کرده است.

«ماتیاس مادژ» مسئول پیگیری امور «آی آر یو» در اتحادیه اروپا گفته است، «آی آر یو» به دولت انگلستان پیام خود را همانند اتحادیه اروپا ارسال کرده است تا اطلاعات درست در مورد چگونگی فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و لجستیکی را در اختیار آن‌ها قرار دهند و نیز خود را برای خروج «بدون توافق» آماده کنند.

۳۱ دسامپر ۲۰۱۹ به عنوان تاریخ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مناسب نیست و برای این مهم یک فرجه زمانی ۱۲ ماهه برای مذاکره-ترجیحا برای تمام مدهای حمل‌و‌نقل نیاز است.

«آی آر یو» رسد شرایط موجود و پیشرفت آن در هفته‌های پیش ‌رو همراه با ارزیابی را با هدف حمایت از حمل‌ونقل جاده‌ای در دستور کار قرار داده است و به پیگیری برای دستیابی به شفافیت و دریافت جزئیات بیشتری در  این رابطه از سوی مقامات بریتانیا و اتحادیه اروپا ادامه می دهد.

ترجمه: کاوه همتی فرد

منبع:www.iru.org