شناسهٔ خبر: 72400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۱۹۶ هزار نفر در ایام محرم از مرز مهران

ترددمرز از ابتدای ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی ۱۹۶ هزار و ۹۴ نفر از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام، نوراله دلخواه اظهارداشت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۳۸ هزار و ۷۰۸ نفر از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات و شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز بین‌المللی مهران خارج شده اند.

وی با بیان اینکه همچنین ۵۶ هزار و ۷۰۶ نفر در ۱۰ روز اول محرم از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده است ،گفت: در روز تاسوعای حسینی ۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر و در روز عاشورای حسینی نیز ۱۴ هزار ۹۴۵ نفر از مرز مهران تردد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه مجموع تردد زوار حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۵ هزار و ۱۷۹ نفر بوده است،افزود: در دو روز نهم و دهم محرم مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی نیز ۱۱ هزار و ۱۷۰ هزار نفر از مرز مهران خارج و بیش از۱۴ هزار وارد کشور شده است.

وی بابیان اینکه موج بازگشت زوار تاسوعا و عاشورای حسینی از کربلای معلی از طریق مرز بین‌المللی مهران از ظهر  روز عاشورای حسینی آغازشده است، یادآور شد: تمهیدات لازم برای تأمین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت و انتقال زائران و عزاداران حسینی از مرز مهران به نقاط مختلف کشور فراهم‌شده است.

دلخواه بابیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از زوار حسینی در این ایام با وسیله نقلیه شخصی به مرز مهران تردد داشته‌اند، افزود: ۲۰ درصد زوار حسینی به‌صورت کاروانی و مابقی با ناوگان عمومی به مرز مهران واردشده است که لا توجه به آغاز بازگشت زوار از مراسم عاشورای حسینی، ۲۰۰ دستگاه در راستای انتقال زوار حسینی در مرز فراهم‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام ابراز کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم برای خدمات‌رسانی و انتقال زائران به مقاصدشان آماده هستند، تمام امکانات خدماتی در مرز مهران فراهم است و مشکلی برای تردد این عزیزان وجود ندارد.