شناسهٔ خبر: 72413 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در جلسه بررسی اقدامات لازم برای برگزاری بخش هوانوردی نمایشگاه عملکرد وزارت راه و شهرسازی تأکید شد

تجلی مفهوم صحیحی از نقش صنعت هوانوردی در هشت سال دفاع مقدس

جلسه در جلسه بررسی اقدامات لازم برای برگزاری بخش هوانوردی "نمایشگاه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس"بر ضرورت ارائه کار باکیفیت به‌منظور زمینه‌سازی برای ایجاد یک نمایشگاه دائمی از جان‌فشانی‌ها و رادمردی‌های انجام‌شده توسط خانواده بزرگ صنعت هوانوردی در جریان هشت سال جنگ تحمیلی تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، این جلسه که امروز(چهارشنبه، ۲۰ شهریورماه) با حضور رئیس، دبیر و مسئولان کارگروه‌های مختلف بخش صنعت هوانوردی"نمایشگاه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس"به میزبانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، مجید قدیریان، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه، با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رخداد فرهنگی اظهار کرد: امسال این نمایشگاه به‌صورت موقت برگزار می‌شود و ما در مذاکره‌ای که با مسئولان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام داده‌ایم، به این توافق رسیده‌ایم که از سال آینده این نمایشگاه را به‌صورت دائمی برگزار کنیم که اقدامی بسیار مهم محسوب می‌شود. بنابراین، ضرورت دارد تمامی کارها و برنامه‌ریزی‌ها به صورتی باشد که نمایشگاه امسال باشکوه برگزار و سنگ بنایی برای برگزاری نمایشگاه دائمی شود.

وی همچنین از تمامی حاضران در این جلسه ازجمله نمایندگان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، ایران ایر، آسمان و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خواست تا تمامی المان‌های موردنظر و درخواست‌های خود را هرچه زودتر به دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه ارائه دهند تا طراحی مناسبی برای ارائه مفهوم صحیحی از نقش صنعت هوانوردی در هشت سال دفاع مقدس صورت بگیرد.

قدیریان افزود: صنعت هوانوردی کشورمان در جریان هشت سال دفاع مقدس اقدامات بسیار زیادی را در ارائه خدمات هوانوردی ازجمله خدمات فرودگاهی، حمل‌ونقل مسافر، تجهیزات نظامی، پزشکی و...، سرعت بخشیدن به نقل و انتقالات در آن دوران حساس و... ایفا و شهدای زیادی را در این راه تقدیم میهن اسلامی کرد و جانبازان و ایثارگران زیادی از خیل خانواده صنعت هوانوردی ایران در این راه از جان‌مایه گذاشتند.

همچنین مهدی غفوری، معاون روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در این جلسه گزارشی را از بازدید از غرفه اختصاص داده شده به صنعت هوانوردی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای برپایی نمایشگاه و سایر اقدامات انجام شده در "کارگروه برگزاری نمایشگاه" ارائه داد و بر یکپارچگی تمامی فعالان صنعت هوانوردی برای حضور و ارائه عملکرد در این نمایشگاه تأکید کرد و گفت: موضوع مهمی که انجام آن یک هنر بزرگ محسوب می‌شود، چگونگی ایجاد پیوند صحیح و مستند میان مقوله ارزشمند دفاع مقدس با عملکرد پرافتخار فعالان صنعت هوانوردی در طول هشت سال دفاع از ایران و اسلام است.

نمایشگاه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه ۱۳۹۸ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در تهران، بزرگراه شهید حقانی برگزار خواهد شد. صنعت هوانوردی مانند سایر زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت. بازدید از این نمایشگاه برای همگان آزاد است.