شناسهٔ خبر: 7249 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

سعیدی‌کیا : زمین‌های بنیاد علوی به مردم بازمی‌گردد

سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: زمین های بنیاد علوی به مردم باز خواهد گشت و در این راستا تلاش های جدی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا محمد سعیدی کیا چهارشنبه شب در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهارداشت: پس از آن که نامه ها به دفتر مقام معظم رهبری در خصوص تعیین تکلیف عرصه های بنیاد علوی زیاد شد، معظم له دستور پیگیری دادند که بلافاصله کارگروه هفت نفره ای تشکیل و آئین نامه ای نیز در این خصوص تدوین شد.

وی اضافه کرد: البته این آئین نامه پیش از تدوین نهائی، ۲ بار اصلاح شد و ما طبق آن، زمین های مسکونی و کشاورزی و عرصه های دیگر را در شهرها و روستاها با اسناد مالکیت به مردم بر می گردانیم.

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: براساس بندهائی از این آئین نامه، برخی زمین ها به صورت مجانی به مالکین اهداء می شود و بقیه براساس درصدی اندک از نرخ روز و با ارایه مدارک و مستندات، سنددار می شود و به مالکین داده خواهد شد.

سعیدی کیا گفت: براین اساس با توجه به فراخوان های ارایه شده، ۱۶ هزار پلاک زمین و عرصه، واجد شرایط شناسائی شده و در استان گلستان چهار هزار و ۵۰۰ مورد وجود دارد که اکنون سند ۲ هزار پلاک از این اراضی آماده تحویل می باشد.

وی با بیان اینکه ما براساس احکام دادگاه ها و در راستای موازین نظام جمهوری اسلامی کار می کنیم، تصریح کرد: براساس این احکام و آئین نامه ها، عمدتا اسنادی که ارایه می کنیم، مجانی است و مردم کمتر هزینه ای در این خصوص پرداخت می کنند.

سعیدی کیا تاکید کرد که در کارها سخت گیری نمی کنیم و بنای کار تسهیل در امور مردم است.

محمد سعیدی کیاء رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی کشور، به همراه جمعی از معاونین و مدیران کل واحدهای مربوطه به منظور اهداء ۲ هزار سند املاک بنیاد علوی به استان گلستان سفر کرده است.

این اسناد مربوط به زمین های بنیاد علوی مردم در شهرستان گمیشان در شمال غرب استان گلستان می باشد.

گمیشان افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.

نظر شما