شناسهٔ خبر: 72508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۷۰۲ پروانه اشتغال به کار در حوزه مهندسی ساختمان همدان/ نظارت عالیه بر ۱۵۵ پروژه ساختمانی

ربانی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: اقدامات زیادی در بازنگری و اصلاح در نحوه ارائه خدمات اجرای ساختمان به منظور ارتقای کیفیت ساخت و سازها از ابتدای امسال تاکنون صورت پذیرفته است.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " حسن ربانی ارشد" بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون تعداد ۶۷۵ پروانه حقیقی مهندسی و  ۲۷  پروانه شرکت حقوقی و مجوز فعالیت در حرفه های مرتبط با ساختمان درقالب اشتغال به کار مهندسی ساختمان نوع پروانه اشتغال به کار و مجوز فعالیت جهت اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از آزمایشگاه های ساختمانی، سازندگان مسکن و ساختمان ، شرکت های طراحی ونظارت و غیره صادر شده است.

وی یادآورشد: به منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت وسازها، نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان به تعداد ۱۵۵ پروژه با متراژ ۱۲۰۰۰۰متر مربع، شامل ساخت و سازهای بخش خصوصی و همچنین نهادهای عمومی غیر دولتی نظارت داشته و این نظارت را به تمامی شهرستان های استان تعمیم داده است.

ربانی خاطرنشان ساخت: ازابتدای سال ۹۸ تاکنون راهبری و نظارت بر برگزاری حدود  ۳۸ دوره آموزشی تخصصی برای مهندسان ،کاردان ها و معماران تجربی انجام و حدوداً تعداد ۱۰۰۰ گواهی برای شرکت کننندگان صادر شده و همچنین بر برگزاری همایش های تخصصی نظارت دقیق و تعداد حدود ۵ دوره گواهی برای شرکت کنندگان صادر شده است.

وی در پایان گفت: ساماندهی و بازنگری در نحوه ارائه خدمات توسط شرکت های خدمات فنی و آزمایشگاهی در استان و صدورتعداد ۲۷ شرکت حقوقی مجوز فعالیت خدمات آزمایشگاهی با اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر مهندس و نیز تلاش درجهت بهره گیری از خدمات با کیفیت آزمایشگاه های ساختمانی و اعمال نظارت مستمر بر عملکرد آنها از دیگر اقدامات این اداره  کل است.