شناسهٔ خبر: 72524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمراني استانداري مازندران:

ايمنی در جاده‌های مازندران نياز به همدلی تمامی دستگاه اجرايی دارد

نجفي معاون هماهنگی امور عمراني استانداري مازندران در چهارمین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی اجرایی حمل و نقل استان عنوان كرد : ايمني در جاده هاي مازندران نياز به تعامل و همدلي تمامي دستگاه هاز اجرايز داشته ، از اين رو بايد تمامي دستگاه ها نسبت به شرح وظايف ابلاغز خود احساس مسؤليت جدز نمايند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، مهدی رازجویان در این نشست كه با اعضای کمیسیون در محل استانداری مازندران برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش های تمامي دست اندركاران بخش حمل و نقل به خصوص راهداران پر تلاش، مشاركت كارشناسانه و اتخاذ تصميم و راهكارهاي مناسب را گامي مثبت در جهت كاهش تصادفات دانست.

وي بر استاندارد سازي راه‌هاي استان تاكيد و عنوان نمود: علاوه بر استاندارد سازي راه‌ها، بايد به مقوله استانداردسازي خودروها و نظارت بر مراكز معاينه فني آنان نيز نگاه ويژه شود.

رازجویان پياده نمودن روش‌هاي صحيح و مناسب مديريتي، اطلاع رساني، تبليغات از طريق رسانه‌ها را از برنامه‌هاي مهم براي كاهش سوانح رانندگي دانست.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران نيز در اين نشست ضمن اعلام آمادگي راهداران براي ايمن سازي محورهاي استان خاطر نشان ساخت: راه هاي ارتباطي استان‌هاي شمالي كشور به دليل گردشگر پذير بودن و نزديكي به پايتخت از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و از راه هاي بسيار پر تراكم محسوب مي شوند. همچنين فاصله كم مراكز جمعيتي در اين استان و تراكم شهرها نيز بر اهميت راه‌هاي استان افزوده است .

عباسعلی نجفی در این نشست به سفرهای پایان تابستان و بازگشایی مدارس اشاره نمود و عنوان داشت :با توجه به افزایش حجم تردد در نیمه دوم شهریور ماه این اداره کل اقدامات ویژه ای در خصوص تامین ایمنی جاده ها و ایمن سازی حاشیه مدارس راهها را در دستور کار خود قرار داداه است .

وی در مورد موضوع نقل و انتقال زائرین عتبات عالیات در اربعین و هماهنگی ارگان‌هاي ذيربط تصریح نمود : برای تحقق این امر ، رضایت مندی زائرین بسيار مهم بوده ، از اين رو برنامه هاي كامل و مدوني از سوي ارگان هاي مرتبط براي اين مهم در دستور كار قرار دارد.

نجفي با بيان اين مطلب كه با توجه به تجربيات سال هاي گذشته و با برنامه ريزي مناسب بايد ايمني و مطلوبيت سفررا افزايش دهيم تا كوچك‌ترين مشكل براي زائران بوجود نيايد اظهار داشت: انجمن های صنفی حمل و نقل مسافر استان برای نقل و انتقال زائران حرم ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین سرور و سالار شهیدان با تمام امکانات و تجهیزات اعلام آمادگی نمودند.

مدیر کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در خصوص اقدامات انجمن ها و شرکت های مسافربری استان برای اعزام زائرین به اربعین اظهار داشت : فراهم نمودن شرایط لازم برای آموزش رانندگان اتوبوس توسط پليس راه استان درخصوص نحوه حركت،رعایت سرعت، رعايت قوانين ومقررات رانندگي در هنگام بارندگي، استفاده از رانندگان باتجربه و مجرب، استفاده از اتوبوس های با کیفیت، حضور مديران فني شركت هاي مسافربري قبل ازحركت وسايل نقليه درمحل،  لغو برخي از سرويس های در بستی در صورت نیاز ،  افزايش سرويس هاي اعزام و.... به مرز مهران از جمله اقدامات انجمن ها و شرکت های مسافربری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران آموزش و فرهنگ سازي را از جمله عوامل موثر در جهت كاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت : مي توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت، تبليغات كافي ، اطلاع رساني عمومي ، آموزش فراگير، راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

گفتنی است در کمیسیون مربوطه که با هدف رویکرد ارتقاء ایمنی تردد جاده ای تشکیل شد مواردی چون : برنامه ریزی کاهش تصادفات در سفرهای پایانی  تابستانی ،بررسی خسارت وارده از سوی شرکت گاز به حریم راهها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .