شناسهٔ خبر: 72538 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان خبر داد:

ثبت‌نام ۱۰۰۰۰ نفر در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استان کرمان/ ۱۷۰۰ واحد مسکونی به صورت مشارکتی در استان ساخته می‌شود

علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی کرمان علی حاجی‌زاده از ثبت‌نام اولیه ۱۰ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان کرمان خبر داد و گفت: زمین ساخت دو هزار واحد این طرح در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

علی حاجی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در رابطه با آخرین اقدامات این اداره‌کل در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت: در راستای احداث یک‌صد هزار واحد مسکن این طرح توسط بنیاد مسکن، اراضی قابل واگذاری استان، شناسایی و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده شد.

وی، تعداد واحدهایی که امکان ساخت در این اراضی را دارند بالغ بر دو هزار عدد عنوان کرد و افزود: امیدواریم بخش نهایی این پروژه‌ها به‌زودی در وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود تا بتوانیم قرارداد ساخت را با بنیاد مسکن منعقد کنیم و احداث این واحدها وارد فاز عملیاتی شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان از ثبت‌نام حدود ۱۰ هزار متقاضی در سامانه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد ثبت‌نام اولیه خود را از طریق سایت اعلام‌شده انجام داده‌اند که پس از احراز شرایط متقاضیان و اصلاح آمارها، نسبت به تکمیل پرونده واجدین شرایط اقدام می‌شود. 

وی گفت: در صورتی که تعداد متقاضیان این طرح از استعداد فعلی و در نظر گرفته شده فراتر رود نسبت به شناسایی و واگذاری اراضی بیشتر به بنیاد مسکن اقدامات لازم انجام می‌شود.

۱۷۰۰ واحد مسکونی به صورت مشارکتی در شهرهای کرمان و سیرجان ساخته می‌شود

حاجی‌زاده ساخت واحدهای مسکن به صورت مشارکتی را دیگر اقدام در دست انجام اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان برشمرد که به موازات طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در دستور کار این اداره کل قرار دارد و عنوان کرد: در مرحله اول ۱۶ قطعه زمین با استعداد ساخت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی شناسایی شده است.

وی افزود: در فاز اول ۱۴ قطعه زمین در شهرستان‌های کرمان و سیرجان تامین شده است که در مجموع استعداد ساخت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در این قطعات وجود دارد؛ فراخوان ساخت این واحدها نیز انجام شده است و به‌زودی بازگشایی پیشنهادات انجام خواهد شد.

۳۰۰ متقاضی اخذ تسهیلات بازآفرینی به بانک معرفی شده‌اند

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان با اشاره به روند بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری این استان گفت: به این منظور ۷۰۰ فقره تسهیلات در نظر گرفته شده است که از این سهمیه تاکنون بیش از ۳۰۰ متقاضی به بانک معرفی شده که ۲۷۶ فقره منجر به انعقاد قرارداد شده است. 

اراضی دولتی چندانی در بافت فرسوده استان نداریم

وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین بحث در بازآفرینی بافت‌های فرسوده، ساخت‌و‌ساز به صورت مشارکتی در اراضی دولتی است، گفت: در این خصوص متاسفانه اراضی دولتی چندانی در بافت فرسوده استان نداریم و با محدودیت‌هایی روبروییم؛ البته از دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان خواسته‌ایم اراضی مازاد خود را در اختیار ما قرار دهند. در صورت ضرورت در این خصوص از اداره ثبت اسناد کشور، استان و استانداری کرمان کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم در این حوزه نیز فعالیتی انجام دهیم.

حاجی‌زاده برنامه دیگر اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان را شناسایی و واگذاری زمین ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: آماده‌سازی زمین در این خصوص در چارچوب وظایف و تکالیفی که بر عهده داریم در بیشتر شهرستان‌های استان در حال انجام است.