شناسهٔ خبر: 72542 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد؛

شرایط تغییر مهندس ناظر بر ساخت و ساز بررسی شد

جلسه بررسی شرایط تغییر مهندس ناظر اعم از حقیقی یا حقوقی نشست هم‌اندیشی شرایط تغییر مهندس ناظر اعم از حقیقی و حقوقی بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام گرفته برگزار شد که بر اساس اعلام دفتر توسعه مهندسی ساختمان جلسات فوق به صورت مستمر تا رسیدن به نتیجه مورد توافق ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی شرایط تغییر مهندس ناظر اعم از حقیقی و حقوقی به میزبانی و پیشنهاد دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حضور مهندس نویریان مدیرکل دفتر توسعه  مهندسی ساختمان، نمایندگانی از این دفتر در وزارتخانه، نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و شهرداری‌ها در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در جلسه فوق تغییر ناظر و شرایط قانونی آن بر اساس ضوابط و مقررات موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس اعلام دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد تا جلسات به صورت مستمر ادامه یابد و اصلاحات لازم در این باره انجام با توافق اعضا انجام گیرد.

بر اساس این گزارش، شرایط تغییر مهندس ناظر اعم از حقیقی یا حقوقی در بندهای ۴-۴-۱۴ و ۱۰-۴-۱۵ شیوه‌نامه پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان موجود است که در این خصوص، مشکلات موجود به بحث و بررسی گذاشته شد.

گفتنی است در نشست فوق، طاهری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مجربی کرمانی دبیر اجرایی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، میری معاون ساختمان شهرداری تهران، صالحی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران و کارشناسان دفتر توسعه مهندسی ساختمان و اداره کل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران حضور به هم رساندند و به ارایه نقطه نظرات خود پیرامون موضوع نشست پرداختند.

شایان ذکر است جلسات فوق هرهفته یکشنبه در سالن جلسات معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.