شناسهٔ خبر: 72571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره راه و شهرسازی مازندران برای اولین بار در استان دوره آموزشی تخصصی برنامه‌ریزی در بحران برگزار می‌کند

نظري مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از برگزاری دوره آموزشی تخصصی و فنی با عنوان دوره آموزشی تخصصی اصول برنامه ریزی در بحران و سوانح با حفظ اصول پدافند غیرعامل و درس آموخته هایی از سیلاب های اخیر کشور خبر داد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سید محمد نظری اظهار داشت: رویارویی با بحران ها یکی از موضوعاتی است که بیشتر شهرها و روستاها با آن روبرو هستند . در این راستا سیلاب خطری است که مردم بسیاری از کشورها با آن مواجه بوده و در کل سیطره جهان بعنوان یکی از شدیدترین بلاها در میان ۱۵ نوع از بلاهای طبیعی شناخته شده است .

نظری تصریح كرد: فشارجمعیت و فقدان زمین های کشاورزی باعث حرکت جمعیت انسانی به سوی دشت‌های سیلابی گردید که این عامل باعث تشدید سیلاب ها و اثرات مخرب آنها شده است.

وی یادآور شد: امروزه باتوجه به اثرات مخرب سیلاب ها در جوامع بشری روشهای ساختاری حفاظت در مقابل سیلاب مانند سیل بندها و دیگر روشهای مدیریت و کنترل سیلاب می توانندموثر باشند .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران افزود: به همین منظور اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران برای اولین بار در استان در نظر دارد سمینار آموزشی با عنوان دوره آموزشی تخصصی اصول برنامه ریزی در بحران و سوانح با حفظ اصول پدافند غیرعامل و درس آموخته هایی از سیلاب های اخیر کشور با حضور اعضاء هئیت علمی و تیم تخصصی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی جهت ارائه آخرین دست یافته های مرتبط برگزار نمایند.

گفتنی است: این همایش در روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه از ساعت ۸ الی ۱۳ در سالن اداره کل هواشناسی استان واقع در کیلومتر ۴ محور ساری – قائمشهر  برگزار می‌شود.