شناسهٔ خبر: 72593 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اعلام کرد

رشد ۲۶ درصدی ورود و خروج کشتی به بندر امیرآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل / اتمام ریل چابهار آغاز عملیاتی شدن ترانزیت شمال به جنوب خواهد بود

افتتاح فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد تا به امروز حدود ۲۵ درصد و صادرات آن نزدیک به ۷۷ درصد رشد داشته است.

سیاوش رضوانی، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص میزان تخلیه و بارگیری و همچنین صادرات در این بندر از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد تا به امروز یک‌میلیون و ۹۵۲ هزار و ۱۴۹ تن بوده است که چیزی حدود ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در بحث صادرات هم میزان از ابتدای سال تا امروز ۴۸۷ هزار تن بوده است که تقریباً ۷۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. عمده محصولات صادراتی در بندر امیرآباد هم سیمان، مصالح ساختمانی مثل سرامیک و کاشی، فولادهای استوانه‌ای توپُر، نمک صنعتی و شیرآلات بوده است.

 وی ادامه داد:‌در بخش ورود و خروج کشتی به بندر امیرآباد هم طبق آماری که تا روز گذشته اعلام‌شده تقریباً ۴۸۱ فروند کشتی وارد بندر امیرآباد شده که ۲۶ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در خصوص عملیات رورو ریلی در این بندر و اینکه در چه مرحله‌ای از کار قرار دارد، گفت: بابت این موضوع پیمانکار انتخاب و مشغول به کار است تا به امید خدا بحث رورو ریلی در بندر امیرآباد تا اردیبهشت سال آینده تمام و به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص آخرین جلسات بابت توسعه ترانزیت از شمال کشور به چابهار و بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت:‌ در بحث توسعه ترانزیت از شمال ایران به هند از طریق چابهار یک جلسه را در بندر دوغارون با حضور مدیران بندر چابهار برگزار کردیم که در آنجا تفاهم‌نامه‌ای هم به امضا رسید. قرار است در این زمینه یک جلسه و نشست هم در بندر امام داشته باشیم.

رضوانی گفت: مهم‌ترین موضوع در بحث عملیاتی شدن ترانزیت به بندر چابهار فعال شدن ریل در این بندر است. طبق اعلام صورت گرفته چیزی حدود ۶۵ درصد پیشرفت داشته که با اتمام آن ترانزیت شمال و جنوب وارد فاز عملیاتی خواهد شد.