شناسهٔ خبر: 72605 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

۲۰ ایستگاه هواشناسی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان را پایش می‌کنند/ برای توسعه شبکه پایش حداقل نیازمند تأسیس ۶۴ ایستگاه جدید هستیم

محمد رفیع کلیم معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان دوست‌محمد کلیم با اشاره به اینکه ۲۰ ایستگاه هواشناسی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان را پایش می‌کنند، این تعداد را بسیار ناچیز خواند و گفت: برای توسعه شبکه پایش هواشناسی استان حداقل نیازمند تأسیس ۶۴ ایستگاه جدید هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دوست‌محمد کلیم، در دیدار با محمدرفیع دهواری، فرماندار شهرستان "مهرستان" گفت: بر اساس طرح جامع هواشناسی استان، در توسعه شبکه پایش استان حداقل نیازمند تأسیس ۶۴ ایستگاه جدید هواشناسی هستیم تا به استانداردهای حداقلی برسیم تا رتبه شبکه استان به محدوده ۵۰ در ۵۰ کیلومتر برسد.

باید تعداد ایستگاه پایش زمینی خود را به ۳۰۰ ایستگاه برسانیم

وی افزود: اکنون۲۰ ایستگاه هواشناسی و خودکار وضعیت جوی سیستان و بلوچستان را پایش می‌کنند که با توجه به مساحت استان این تعداد ایستگاه بسیار ناچیز است و اگر بخواهیم استانداردهای کشورهای پیشرفته را در این زمینه اعمال کنیم باید تعداد ایستگاه پایش زمینی خود را به ۳۰۰ عدد برسانیم.

هواشناسی استان اولویت توسعه شبکه پایش خود را به شهرهای تازه‌تأسیس می‌دهد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: هواشناسی استان اولویت توسعه شبکه پایش خود را به شهرستان‌ها و شهرهای تازه تأسیس می‌دهد تا از داده‌های پایه در فرایند توسعه این شهرها نیز استفاده شود.

کلیم گفت: شهر "آشار" در مهرستان نیز یکی از این اولویت‌هاست که در صورت تأمین اعتبار ایستگاه هواشناسی آن در سال‌های آینده عملیاتی خواهد شد؛ البته در این مسیر نیازمند پیگیری و همراهی فرمانداری مهرستان نیز هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محمدرفیع دهواری، فرماندار مهرستان نیز در این نشست با اشاره بر اهمیت هواشناسی در برنامه‌ریزی‌های عالی شهرستان، گفت: فرمانداری آماده ارائه هرگونه همکاری و همراهی برای نصب و راه‌اندازی ایستگاه جدید هواشناسی در سطح شهرستان است.

 وی ابراز امیدواری کرد: ایجاد ایستگاه هواشناسی در شهرهای تازه تأسیس مهرستان با اولویت و فوریت بیشتری در دستور کار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان قرار گیرد.